Geir Erik Moen

Geir Erik Moen - Rektor ved Tøyen skole
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Siffrorna säger naturligtvis något, men det intressanta är också att antalet timmar för extraundervisning faktiskt går ner, ju högre upp eleverna kommer i klasserna, de lär sig alltså norska. (29 maj 2013, i artikeln om situationen i Tøyen)
no Tallene sier selvsagt noe, men det interessante er også at timetallet for ekstraundervisning faktisk går ned, etterhvert som elevene kommer opp i klassetrinn, de lærer altså norsk. (29 maj 2013, i artikkelen om situasjonen i Tøyen)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Siffrorna säger naturligtvis (=självklart, givetvis) något, men (=ändock, skada) det intressanta är (=befinner sig, vara) också (=även, likaså) att antalet timmar för (=ty, förut, stäv) extraundervisning faktiskt (=minsann, sannerligen, rentav, verkligen) går ner, (=ned) ju högre upp (=opp) eleverna kommer i klasserna, de (=dom) lär sig alltså (=nämligen, således) norska.



Översatt till rövarspråket:

 Sosifoffofrororornona sosägogeror nonatoturorloligogtotvovisos nonågogotot, momenon dodetot inontotroresossosanontota äror ocockoksoså atottot anontotaloletot totimommomaror foföror exoxtotroraunondoderorvovisosnoninongog fofakoktotisoskoktot gogåror noneror, joju hohögogrore upoppop elolevoverornona kokomommomeror i koklolasossoserornona, dode loläror sosigog alolloltotsoså nonororsoskoka. (29 maj 2013, i artikeln om situationen i Tøyen)

Baklänges:

 Aksron åstlla gis räl ed ,anressalk i remmok anrevele ppu ergöh uj ,ren råg tksitkaf gninsivrednuartxe röf rammit telatna tta åskco rä atnassertni ted nem ,togån sivtgilrutan regäs anrorffiS. (29 maj 2013, i artikeln om situationen i Tøyen)

SMS-svenska:

 siffrorna säGr naturligtvis något,m1 Dt in3ssanta R ocxå att antalet timmar för XtraunDrvisning faktiskt går nR,ju högre upp LevRna kommR i klasCrna,D lR sig alltså norska. (29 maj 2013, i artikeln om situationen i Tøyen)

Fler ordspråk av Geir Erik Moen




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! 62 procent av lärarna vi intervjuade säger att lärarna har överskridit eleverna, att klasserna är för stora, att eleverna inte får tillräckligt nära uppföljning eller att undervisningen är för teoretisk och abstrakt. (6 dec 2013, när hon blev tillfrågad om orsakerna till dåliga resultat i skolan.)
no 62 prosent av lærerne vi intervjuet sier at lærerne har oversett elevene, at klassene er for store, at elevene ikke får tett nok oppfølging eller at undervisningen er for teoretisk og abstrakt. (6 dec 2013, da hun ble spurt om årsakene til dårlige resultater i skolen.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det enda försvarbara är att minska utbudet vi ger på skolorna, alltså att vi sänker antalet elever i klasserna. (19 okt 2024, efter att budgetunderskottet blev känt.)
no Det einaste forsvarlege er å redusere tilbodet vi gir på skulane, altså at vi tar ned tal på klasser. (19 okt 2024, etter at budsjettsmellen vart kjent.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det kommer att tas upp i alla klasserna och vi kommer att gå igenom episoden med eleverna. Då tar vi oss tid för att ta hand om eleverna. (26 jan 2023, efter en bråk på skolan)
no Det kommer til å bli tatt opp i alle klassene og vi vil gå gjennom episoden med elevene. Da tar vi oss god til for å ivareta elevene. (26 jan 2023, etter en slåsskamp på skolen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Undervisningen må också bli mer varierad och mer verklighetsnära. Till exempel bör man prata om sms-språket i norska, som är ett språk eleverna använder, och man bör prata om vilken typ av matematik och vilken typ av engelska eleverna faktiskt kommer att ha användning för i samhället. Det kan till exempel betyda att man lär mindre algebra, men mer statistik. (28 apr 2011, under en diskussion om hur undervisningen kan bli mer relevant för eleverna.)
no Undervisningen må også bli mer variert og mer virkelighetsnær. For eksempel bør man snakke om sms-språket i norsk, som er et språk elevene bruker, og man bør snakke om hva slags matte og hva slags engelsk elevene faktisk vil få bruk for i samfunnet. Det kan for eksempel bety at man lærer mindre algebra, men mer statistikk. (28 apr 2011, under en diskusjon om hvordan undervisningen kan bli mer relevant for elevene.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag älskar ull. Jag ljuger om jag säger något annat. Det är bara att se på antalet timmar jag har jobbat med ull, och kommer att göra i framtiden. (14 mar 2021, när han pratade om sin kärlek till ull och arbetet med den.)
no Jeg elsker ull. Jeg lyver hvis jeg sier noe annet. Det er bare å se på antallet timer jeg har jobbet med ull, og vil gjøre i fremtiden. (14 mar 2021, da han snakket om sin kjærlighet for ull og arbeidet med den.)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Det är julafton om 80 dagar!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Det finns andra ordspråkssamlingar - men vi vet inte varför.

www.livet.se/ord






Det finns andra ordspråkssamlingar - men vi vet inte varför.

www.livet.se/ord