Åshild K. Haugland

Åshild K. Haugland - Student
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Jag önskar mångfald och jag önskar valfrihet, och jag vill ha ett utbildningssystem där det ska löna sig att göra bra ifrån sig, oavsett om eleverna är teoretiskt begåvade eller praktiskt duktiga. Det måste vara mindre teori på yrkesämnena, så att även de praktiskt lagda eleverna ska ha nytta av skolan. Nynorska måste vara valfritt, och skolan måste ha mer fokus på lärande och disciplin och inte sociala färdigheter och lek. Framstegspartiet har alltid varit det enda alternativet för mig. (3 jul 2009, när hon pratar om utbildningssystemet och valfrihet.)
no Jeg ønsker mangfold og jeg ønsker valgfrihet, og jeg vil ha et utdanningssystem der det skal lønne seg å gjøre det bra, enten elevene er teoristerke eller praktisk flinke. Det må være mindre teori på yrkesfagene, slik at også de praktisk anlagte elevene skal ha nytte av skolen. Nynorsk må være valgfri, og skolen må ha mer fokus på læring og disiplin og ikke sosiale ferdigheter og lek. Fremskrittspartiet har alltid vært det eneste alternativet for meg. (3 jul 2009, når hun snakker om utdanningssystemet og valgfrihet.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Jag önskar mångfald och (=et, samt) jag önskar valfrihet, och (=et, samt) jag vill ha (=äga) ett utbildningssystem där det ska (=skall) löna sig att göra (=handla, företa, syssla, skapa, tillverka, utföra, uträtta) bra (=suverän, härligt, just, finfin, duktig, super, adekvat, väl, god, gott, inte dåligt, förträfflig, gött) ifrån sig, oavsett om (=runt, ifall, försåvitt) eleverna är (=befinner sig, vara) teoretiskt begåvade eller (=alternativt) praktiskt duktiga. Det måste (=plikt, tvungen) vara (=finnas till, befinna sig, finnas, produkt, är) mindre teori (=lära, tankegång) (=ettrig, kungen, villig) yrkesämnena, (=odla, plantera) att även (=också) de (=dom) praktiskt lagda eleverna ska (=skall) ha (=äga) nytta (=användning, användbarhet, gagn) av (=avbruten, från, bruten) skolan. (=plugget) Nynorska måste (=plikt, tvungen) vara (=finnas till, befinna sig, finnas, produkt, är) valfritt, och (=et, samt) skolan (=plugget) måste (=plikt, tvungen) ha (=äga) mer fokus (=ettrig, kungen, villig) lärande och (=et, samt) disciplin och (=et, samt) inte (=ej, icke) sociala färdigheter och (=et, samt) lek. (=lattja, game) Framstegspartiet har alltid (=ständigt, evigt, städse, jämt) varit det enda (=bara) alternativet för (=ty, förut, stäv) mig.



Översatt till rövarspråket:

 Jojagog önonsoskokaror momånongogfofaloldod ocochoh jojagog önonsoskokaror vovalolfofrorihohetot, ocochoh jojagog vovilollol hoha etottot utotbobiloldodnoninongogsossosysostotemom dodäror dodetot soskoka lolönona sosigog atottot gogörora bobrora ifofrorånon sosigog, oavovsosetottot omom elolevoverornona äror toteororetotisoskoktot bobegogåvovadode elolloleror poprorakoktotisoskoktot dodukoktotigoga. Dodetot momåsostote vovarora mominondodrore toteorori popå yrorkokesosämomnonenona, soså atottot ävovenon dode poprorakoktotisoskoktot lolagogdoda elolevoverornona soskoka hoha nonytottota avov soskokololanon. Nonynonororsoskoka momåsostote vovarora vovalolfofroritottot, ocochoh soskokololanon momåsostote hoha momeror fofokokusos popå loläroranondode ocochoh dodisoscocipoplolinon ocochoh inontote sosococialola fofärordodigoghohetoteror ocochoh lolekok. Fofroramomsostotegogsospoparortotietot hoharor alolloltotidod vovaroritot dodetot enondoda aloltoterornonatotivovetot foföror momigog. (3 jul 2009, när hon pratar om utbildningssystemet och valfrihet.)

Baklänges:

 Gim röf tevitanretla adne ted tirav ditlla rah teitrapsgetsmarF .kel hco retehgidräf alaicos etni hco nilpicsid hco ednaräl åp sukof rem ah etsåm naloks hco ,ttirflav arav etsåm aksronyN .naloks va attyn ah aks anrevele adgal tksitkarp ed nevä tta ås ,anenmäsekry åp iroet erdnim arav etsåm teD .agitkud tksitkarp relle edavågeb tksiteroet rä anrevele mo ttesvao ,gis nårfi arb arög tta gis anöl aks ted räd metsyssgnindlibtu tte ah lliv gaj hco ,tehirflav raksnö gaj hco dlafgnåm raksnö gaJ. (3 jul 2009, när hon pratar om utbildningssystemet och valfrihet.)

SMS-svenska:

 jag önskar mångfald & jag önskar valfrihet,& jag vill ha ett utbildningssystM dR Dt ska löna sig att göra bra ifrån sig,oavCtt om LevRna R Toretiskt BgåvaD LR praktiskt duktiga.Dt måsT vara mindre Tori på yrxämn1a,så att äv1 D praktiskt lagda LevRna ska ha nytta av skolan.nynorska måsT vara valfritt,& skolan måsT ha mR foQs på lRanD & disciplin & inT sociala fRdighetR & lek.framsTgspar10t har alltid varit Dt 1da altRnatiVt för mig. (3 jul 2009, när hon pratar om utbildningssystemet och valfrihet.)

Fler ordspråk av Åshild K. Haugland




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Barn må få professionell, god facklig hjälp. Skolan på ungdomstrinnet är för teoretisk. Skolan är inte anpassad till praktikerna. Inte heller i yrkesämnena. Det är anledningen till att vi har infört försök med ett praktiskt valfritt ämne på högstadiet, och vill ha mer praktik på yrkesämnena. (3 sep 2009, i en intervju i samband med orsakerna till särskilt stöd)
no Barn må få profesjonell, god faglig hjelp. Skolen på ungdomstrinnet er for teoretisk. Skolen er ikke tilpasset praktikerne. Heller ikke i yrkesfagene. Det er grunnen til at vi har innført forsøk med et praktisk valgfag på ungdomsskolen, og vil ha mer praksis på yrkesfag. (3 sep 2009, i et intervju i forbindelse med årsakene til spesialundervisning)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi önskar att uppnå att sätta fokus på ett stigande problem. Vad tycker barnen själva att det måste göras? Vad kan skolan göra, vad kan eleverna göra? Vi måste göra det vi kan för att få siffrorna på rätt köl. (5 nov 2007, under diskussionen om mobbning på Lerkendal stadion)
no Vi ønsker å oppnå å sette fokus på et stigende problem. Hva mener barna selv at må gjøres? Hva kan skolen gjøre, hva kan elevene gjøre? Vi må gjøre det vi kan for å få tallene på rett kjøl. (5 nov 2007, under diskusjonen om mobbing på Lerkendal stadion)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi är oroliga över att barn och unga är mindre i skolan. Att vara i skolan är viktigt för att eleverna ska lära sig, och för att skolan ska kunna skapa ett bra skolmiljö där eleverna följs upp både ämnesmässigt och socialt. (28 okt 2023, i en pressmeddelande om nya frånvaroregler)
no Vi er bekymret over at barn og unge er mindre på skolen. Å være på skolen er viktig for at elevene skal lære, og for at skolen kan skape et godt skolemiljø der elevene følges opp både faglig og sosialt. (28 okt 2023, i en pressemelding om nye fraværsregler)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi vet att mycket digital undervisning är skadlig för elevernas lärande, för trivseln och för deras psykosociala skolmiljö. Vi måste göra allt vi kan för att eleverna även i gymnasieskolan kan vara i skolan så mycket som möjligt. (29 dec 2021, när han svarar på frågor från NRK om regeringens beslut om röd nivå.)
no Vi veit at mykje digital undervisning er skadeleg for læringa til elevane, for trivselen og for deira psykososiale skulemiljø. Vi må gjere absolutt alt vi kan for at elevane også i vidaregåande, kan vere på skulen så mykje som råd er. (29 dec 2021, mens han svarer på spørsmål til NRK om regjeringens avgjørelse om raudt nivå.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi menar att detta är mycket allvarligt, och det måste vara i samband med att mobbningen i skolan ökar. Att eleverna är rädda för att gå till skolan är inte bra, för skolan ska vara en trygg och fin plats för alla att vara. (22 aug 2024, kommentar om trivseln på skolan och mobbning)
no Vi meiner at dette er svært alvorleg, og det må vere i samanheng med at mobbetala på skolen aukar. At elevar gruer seg til å gå på skulen er ikkje bra, for skulen skal vere ein trygg og fin stad for alle å vere. (22 aug 2024, kommentar om trivselen på skulen og mobbing)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta