Christine McVie

Christine McVie föddes den 12 juli 1943
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Jag har aldrig skrivit med avsikten att skriva hits. Jag antar att jag är en kommersiell låtskrivare, trots det. Mina låtar tenderar att bli två verser, brygga, gitarrsolo, sista versen och en avslutning. När jag är klar med ett stycke har jag naturligtvis en åsikt om huruvida det kommer att sälja, men jag har inte alltid rätt.
en I've never written with the intention of writing hits. I guess I'm a commercial writer, though. My songs do tend to come out two verses, bridge, guitar solo, last verse, and tag. When I've finished a piece I do have my opinion about whether it will sell, of course, but I'm not always right.

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Jag har aldrig skrivit med (=tillsammans) avsikten att skriva (=notera, författa, anteckna, plita) hits. Jag antar (=ponera) att jag är (=befinner sig, vara) en (=någon) kommersiell (=affärsmässig) låtskrivare, trots (=fastän) det. Mina låtar tenderar att bli (=bliva) två (=tvenne, par) verser, brygga, gitarrsolo, sista versen och (=et, samt) en (=någon) avslutning. (=ände, slut, final, slutförande, ändpunkt) När jag är (=befinner sig, vara) klar (=nykter, tydlig, beredd, färdig, redo) med (=tillsammans) ett stycke (=snäpp, lott, bit, episod, pjäs, paragraf, parti, fragment, avsnitt, part) har jag naturligtvis (=självklart, givetvis) en (=någon) åsikt (=ståndpunkt, uppfattning, synpunkt, opinion, tycke, udd, tycka, mening) om (=runt, ifall, försåvitt) huruvida det kommer att sälja, (=försälja, saluföra, avyttra) men (=ändock, skada) jag har inte (=ej, icke) alltid (=ständigt, evigt, städse, jämt) rätt. (=sann, adekvat, precis, riktig, riktigt, domstol, korrekt)



Översatt till rövarspråket:

 Jojagog hoharor aloldodrorigog soskokrorivovitot momedod avovsosikoktotenon atottot soskokrorivova hohitotsos. Jojagog anontotaror atottot jojagog äror enon kokomommomerorsosielollol lolåtotsoskokrorivovarore, totrorototsos dodetot. Mominona lolåtotaror totenondoderoraror atottot bobloli totvovå voverorsoseror, bobrorygoggoga, gogitotarorrorsosololo, sosisostota voverorsosenon ocochoh enon avovsoslolutotnoninongog. Nonäror jojagog äror koklolaror momedod etottot sostotycockoke hoharor jojagog nonatoturorloligogtotvovisos enon åsosikoktot omom hohuroruvovidoda dodetot kokomommomeror atottot sosäloljoja, momenon jojagog hoharor inontote alolloltotidod rorätottot.

Baklänges:

 Ttär ditlla etni rah gaj nem ,ajläs tta remmok ted adivuruh mo tkiså ne sivtgilrutan gaj rah ekcyts tte dem ralk rä gaj räN .gnintulsva ne hco nesrev atsis ,olosrratig ,aggyrb ,resrev åvt ilb tta rarednet ratål aniM .ted stort ,eravirkstål lleisremmok ne rä gaj tta ratna gaJ .stih avirks tta netkisva dem tivirks girdla rah gaJ.

SMS-svenska:

 jag har aldrig skrivit med avsikt1 att skriva hits.jag antar att jag R 1 kommRsiL låtskrivare,trots Dt.mina låtar t1Drar att bli 2 vRCr,brygga,gitarr¤o,sista vRs1 & 1 avslutning.nR jag R klar med ett stycke har jag naturligtvis 1 åsikt om huruvida Dt kommR att sälja,m1 jag har inT alltid rätt.

Fler ordspråk av Christine McVie




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag har alltid känt att mina låtar är ganska strukturerade: vers, refräng, vers, gitarrsolo... men jag gillar oftast att lägga till en liten tagg eller ett litet stycke någonstans, som skiljer sig från resten av låten. Jag tycker om att lyssna på ett upprepande refräng.
en I always felt my songs are fairly structured: verse, chorus, verse, guitar solo... but I usually like to put some tag or little piece in somewhere, which is different from the rest of the song. I like to listen to a repeating refrain.

Mer information om detta ordspråk och citat! Kraftwerk är en fantastisk inspiration för mig som låtskrivare, de lyckades skriva så enkla låtar och med enkla medel förmedla det som andra artister kanske behöver fyra, fem verser på sig att förmedla. (6 maj 2020, intervju om Florian Schneiders död och Kraftwerks inflytande)

Mer information om detta ordspråk och citat! John var mycket mänsklig och ibland mitt i natten sa han, "Är du vaken?" och jag sade, "Ja, ja" och han sa, "Du vet, de täcker alltid Pauls låtar och aldrig mina och jag vet inte varför". Jag sa, "Du är en bra låtskrivare, det är inte Juni med Sked som du skriver. Du är en bra sångare och de flesta musiker kanske är lite nervösa inför att täcka dina låtar."
en John was very human and sometimes in the middle of the night he would say, 'Are you awake ?' and I would say, 'Yes, yes' and he said, 'You know, they always cover Paul's songs and never mine and I don't know why'. I said, 'You're a good songwriter, it's not June with Spoon that you write. You're a good singer and most musicians are probably a little bit nervous about covering your songs'.

Mer information om detta ordspråk och citat! Och jag snubblade oskyldigt in på en kommersiell våg, skrev några låtar och gjorde lite musik som bara var en utforskning av ett visst ögonblick på min kreativa resa, men som träffade rätt hos den countryinriktade delen av kulturen vid den tiden. Tyvärr för mig ledde det till en viss självmedvetenhet, där jag liksom övergav tålamodet och började tänka: "Åh, jag har tjänat pengar åt de här människorna, nu måste jag tjäna mer pengar åt dem." Det roliga med mig är att jag var tillräckligt snedvriden för att inte tänka på de pengar jag tjänade själv. Jag kommer från en brist på privilegier, från människor från efter-depressionstiden, och vi skulle aldrig förmå oss att tro att vi hade förmågan att bli rika på egen hand. Så det fick mig att försöka skriva hits, och det är inte min favoritperiod av – skulle man kalla det mitt arv? – min karriär. Det är där jag blev självmedveten, och självmedvetenhet är fienden till bra konst. Man måste komma från en oskyldig, undermedvetet klar plats.
en and I innocently hit an electric commercial streak, writing some songs and making some music that was just an exploration of a particular moment in my creative path but struck a chord in the country part of the culture at the time. Unfortunately for me, it sent me into a bit of self-consciousness where I sort of abandoned the patience and started thinking, 'Oh, I've made money for these people, now I've got to make more money for them.' The funny thing about me is I was twisted enough that I didn't think about the money I was making for myself. I come from a lack of privilege, post-Depression era people, and we would never presume that we possessed the worthiness to strike it rich on our own. So it sent me into trying to write hits, and it's not my favorite time of my -- would you call it a legacy? -- my career. That's the point where I got self-conscious, and self-consciousness is the enemy of good art. You've got to come from the innocent, subconsciously clear place.

Mer information om detta ordspråk och citat! Sanningen är den att man gör album, och vissa av de låtarna blir hits, och vissa av de bästa samlingsalbumen har låtar som aldrig blev hits. Man har en karriär, anledningen till att vi fortfarande finns kvar efter 10 år är att vi har framgångsrika låtar.
en Truth is, you make albums, and some of those songs are hits, and some of the greatest hits albums have songs that weren't hits. You have a career, the reason why we're still around 10 years is that we do have successful songs.


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta