Jeanne Collins

Läs om Jeanne Collins på Google, MSN eller Yahoo.



 

 Vad är verkligen bäst, ska vi lägga mycket resurser på dessa fattigdomsskolor, eller ha blandade skolor och se till att det finns stöd i alla skolorna, vad är den bästa vägen för eleverna att lära sig?
en What's really best, do we pour a lot of resources into these high poverty schools, or have heterogeneous schools and make sure you have supports in all the schools, what's the best way for students to learn?

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Vad (=hur sa) är (=befinner sig, vara) verkligen (=sannerligen, precis, minsann, faktiskt, absolut) bäst, ska (=skall) vi lägga (=placera) mycket (=många, väldig, kopiöst, massor, innerligt) resurser (=ettrig, kungen, villig) dessa fattigdomsskolor, eller (=alternativt) ha (=äga) blandade skolor och (=et, samt) se (=betrakta, kolla, kika, titta, skåda) till (=åt, mot) att det finns stöd (=hjälp, support) i alla (=varje, samtliga) skolorna, vad (=hur sa) är (=befinner sig, vara) den bästa vägen för (=ty, förut, stäv) eleverna att lära (=grundsats, teori, instruera, vetenskap, utbilda) sig?



Översatt till rövarspråket:

 Vovadod äror voverorkokloligogenon bobäsostot, soskoka vovi lolägoggoga momycockoketot roresosurorsoseror popå dodesossosa fofatottotigogdodomomsossoskokololoror, elolloleror hoha boblolanondodadode soskokololoror ocochoh sose totilollol atottot dodetot fofinonnonsos sostotödod i alollola soskokololorornona, vovadod äror dodenon bobäsostota vovägogenon foföror elolevoverornona atottot lolärora sosigog?

Baklänges:

 Gis aräl tta anrevele röf negäv atsäb ned rä dav ,anroloks alla i döts snnif ted tta llit es hco roloks edadnalb ah relle ,rolokssmodgittaf assed åp resruser tekcym aggäl iv aks ,tsäb negilkrev rä daV?

SMS-svenska:

 vad R vRklig1 bäst,ska vi lägga mycket rSurCr på Dssa fattigdomsskolor,LR ha blandaD skolor & C till att Dt finns stöd i alla skolorna,vad R d1 bästa väg1 för LevRna att lRa sig?

Fler ordspråk av Jeanne Collins




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Därför använder vi var fjärde budgetkrona på skola. Vi satsar de bästa lärarna som vi betalar högre lön för att arbeta på skolorna med största utmaningarna. Eleverna där har fler undervisningstimmar. De har upp till ett år mer undervisning i norska och matematik under det tioåriga grundskoleloppet än elever på skolor med mindre utmaningar har, och skolorna med stor andel minoritetsspråkiga får betydligt fler resurser än på skolor där de inte talar dåligt norska. Vi har alltså en radikal omfördelning av resurser från skolor med många elever som talar bra norska, till elever som talar dåligt norska. (15 feb 2012, efter att NRK.no publicerade levnadsvillkorskartan)
no Derfor bruker vi hver fjerde budsjettkrone på skole. Vi setter inn de beste lærerne som vi betaler høyere lønn for å jobbe på skolene med størst utfordringer. Elevene der har flere undervisningstimer. De har inntil ett år mer undervisning i norsk og matematikk i løpet av det tiårige grunnskoleløpet enn elever på skoler med mindre utfordringer har, og skolene med stor andel minoritetsspråklige får betydelig flere ressurser enn på skoler der de ikke snakker dårlig norsk. Vi har altså en radikal omfordeling av ressurser fra skoler med mange elever som snakker godt norsk, til elever som snakker dårlig norsk. (15 feb 2012, etter at NRK.no publiserte levekårskartet)

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag tror att många skolor behöver bli bättre på att ge anpassat stöd till de elever som behöver det. Det behöver inte vara en begränsning att ha adhd eller dyslexi, utan med rätt undervisning kan man lära sig lika bra som alla andra. Dels måste de som styr skolorna, kommunen eller anordnaren, se till att det finns möjlighet till rätt hjälpmedel eller till exempel särskilda undervisningsgrupper för elever som blir hjälpta av det. (15 mar 2018, interview med SVT Nyheter angående extra stöd)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi förstår att det kommer att skapa starka känslor när vi föreslår att lägga ned dessa skolor. Vi gör detta för att vi måste, inte för att vi vill. Alla de nämnda skolorna erbjuder goda erbjudanden till eleverna, men vi är tvungna att få en hållbar ekonomi där vi använder pengar på kvalitet i erbjudandet vi ger till barnen, inte till att driva för många skolbyggnader. (18 okt 2024, när kommunen föreslår nedläggning av skolor och förskolor i Kongsberg.)
no Vi forstår at det vil skape sterke følelser når vi foreslår å legge ned disse skolene. Vi gjør dette fordi vi må, ikke fordi vi vil. Alle de nevnte skolene gir gode tilbud til elevene, men vi er nødt til å få en bærekraftig økonomi hvor vi bruker penger på kvalitet i tilbudet vi gir til barna, ikke til å drifte for mange skolebygg. (18 okt 2024, når kommunen foreslår nedleggelse av skoler og barnehager i Kongsberg.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Om man går in och ser, så kommer man att märka att det ändå finns många bland dem som undervisar om mat i skolor, som inte är utbildade inom området. Då är det viktigt att skolorna ska kunna säga till dessa att vi erbjuder kompetens. Om det är korta eller långa kurser måste avgöras utifrån hur mycket kunskap de har, men jag tycker det är viktigt att lägga fram dessa möjligheter. (5 feb 2014, när hon pratade om undervisning om mat)
no Hvis man går inn og ser, så vil man merke at det til og er mange blant dem som underviser om mat i skoler, som ikke er utdannet innenfor feltet. Da er det viktig at skolene skal kunne si til disse at vi tilbyr kompetanse. Om det er korte eller lange kurs må avgjøres ut ifra hvor mye kunnskap de har, men jeg synes det er viktig å legge frem disse mulighetene. (5 feb 2014, når hun snakket om undervisning om mat)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi önskar att skolorna och lärarna nu ska prioritera sina resurser på det som är allra viktigast – nämligen att ge en bra utbildning till alla eleverna, och säkerställa att eleverna får en bra slutbedömning i form av slutbetyg. (25 mar 2020, när hon förklarade varför skolorna och lärarna ska prioritera sina resurser på det som är allra viktigast)
no Vi ønsker at skolene og lærerne nå skal prioritere ressursene sine på det som er aller viktigst – nemlig å gi en god opplæring til alle elevene, og sikre at elevene får en god sluttvurdering i form av standpunktkarakter. (25 mar 2020, når hun forklarte hvorfor skolene og lærerne skal prioritere ressursene sine på det som er aller viktigst)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Det är julafton om 78 dagar!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



På TV:n bestämmer någon annan. Här bestämmer du själv.

www.livet.se/ord






På TV:n bestämmer någon annan. Här bestämmer du själv.

www.livet.se/ord