 |  | Hei! Mitt navn er Pex!Jeg håper du liker min ordtaksamling - jeg har samlet i mer enn 36 år! Jeg ønsker deg en flott tid her på www.livet.se! / Pex Tufvesson
PS! Klem noen, hvem som helst... :) |
| |
Stefan Erixon
| |
| | | Jag tycker det personligen är tragiskt att vi får såna här skuggsamhällen. Men trots det svarar vi upp till vårt grunduppdrag. Renhållning, klagomål från boende. Det medför massa annat här i området – så tyvärr måste vi göra den här insatsen. (25 des 2024, när han pratar om rivningen av hemlösas läger med SVT i oktober.)
| |
| |
Ordspråket förklarat med synonymordlista:
Jag
tycker (=anser) det
personligen (=själv) är (=befinner sig, vara) tragiskt att vi får såna här skuggsamhällen.
Men (=ändock, skada) trots (=fastän) det svarar vi
upp (=opp) till (=åt, mot) vårt grunduppdrag.
Renhållning, (=städning) klagomål (=klander, reklamation, klagan) från (=av) boende. Det medför
massa (=folkvimmel, skock, vikt, klunga, hop, många) annat här i området –
så (=odla, plantera) tyvärr (=dessvärre) måste (=plikt, tvungen) vi
göra (=handla, företa, syssla, skapa, tillverka, utföra, uträtta) den här insatsen.
Översatt till rövarspråket:
| Baklänges:
|
SMS-svenska: