ibland med den inledande chocken måste man ha lite ledig tid för att gråta och sörja och ibland gå hem och vara ensam eller med föräldrar. Om de åker hem träffar vi dem och diskuterar några saker som de kan göra när de kommer hem - oavsett om det är att skriva dagbok, skriva ett brev till personen och berätta vad den betydde. För de som stannar i skolan försöker vi göra små projekt när vi haft tragedier. Till exempel kan vi plantera blommor, få en stor banderoll och låta varje elev skriva ner vad den eleven betydde för dem och skicka den till föräldrarna. Det finns olika saker som vi gör.
| Sometimes with the initial shock, you have to have some down time as far as crying, grieving and sometimes go home and be by yourself or with parents. If they do go home, we meet with them and discuss some things that they can do when they do go home - whether it be journal writing, writing a letter to that person telling them what they meant. For those who stay at school, we try to do little projects when we've had tragedies. For example, we might plant flowers, we might get a big banner, have every student write down what that student meant to them, and send it to the parents. There are various things that we do.
|