Iselin Nybø

Iselin Nybø - Næringsminister
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Det finns stora skillnader från skola till skola när det gäller utrustning och teknologikompetens hos lärarna. Det finns också skillnader från klass till klass, eftersom det ofta beror på en iverisk lärare som tar initiativ till att använda digitala verktyg i undervisningen. (5 feb 2017, i en nyhetsartikel om att utjämna digitala skillnader i skolan.)
no Det er store forskjeller fra skole til skole når det kommer til utstyr og teknologikompetanse hos lærerne. Det er også forskjell fra klasse til klasse, fordi det ofte avhenger av en ildsjel-lærer som tar initiativ til å bruke digitale verktøy i undervisningen. (5 feb 2017, i en nyhetsartikkel om å utjevne digitale forskjeller i skolen.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Det finns stora skillnader från (=av) skola (=läroverk, utbilda, plugg, läroanstalt, skall, lärosäte) till (=åt, mot) skola (=läroverk, utbilda, plugg, läroanstalt, skall, lärosäte) när det gäller utrustning (=mundering, materiel, redskap) och (=et, samt) teknologikompetens hos lärarna. Det finns också (=även, likaså) skillnader från (=av) klass (=nivå, fack, sort, stånd, kategori, årskurs, rang, slag) till (=åt, mot) klass, (=nivå, fack, sort, stånd, kategori, årskurs, rang, slag) eftersom (=därför att) det ofta (=vanligtvis) beror (=ettrig, kungen, villig) en (=någon) iverisk lärare (=coach, skollärare, lärarinna, idioter, magister, instruktör) som (=såsom) tar initiativ till (=åt, mot) att använda (=praktisera, utnyttja, begagnade, tillämpa, nyttjande, förbruka, bruka, begagna, nyttja) digitala verktyg (=instrument, medel, arbetsredskap, don, redskap) i undervisningen.



Översatt till rövarspråket:

 Dodetot fofinonnonsos sostotorora soskokilollolnonadoderor fofrorånon soskokolola totilollol soskokolola nonäror dodetot gogälolloleror utotrorusostotnoninongog ocochoh totekoknonolologogikokomompopetotenonsos hohosos lolärorarornona. Dodetot fofinonnonsos ocockoksoså soskokilollolnonadoderor fofrorånon koklolasossos totilollol koklolasossos, efoftoterorsosomom dodetot ofoftota boberororor popå enon ivoverorisoskok lolärorarore sosomom totaror inonitotiatotivov totilollol atottot anonvovänondoda dodigogitotalola voverorkoktotygog i unondoderorvovisosnoninongogenon. (5 feb 2017, i en nyhetsartikel om att utjämna digitala skillnader i skolan.)

Baklänges:

 Negninsivrednu i gytkrev alatigid adnävna tta llit vitaitini rat mos eraräl ksirevi ne åp roreb atfo ted mosretfe ,ssalk llit ssalk nårf redanlliks åskco snnif teD .anraräl soh snetepmokigolonket hco gnintsurtu relläg ted rän aloks llit aloks nårf redanlliks arots snnif teD. (5 feb 2017, i en nyhetsartikel om att utjämna digitala skillnader i skolan.)

SMS-svenska:

 Dt finns stora skillnaDr från skola till skola nR Dt gällR utrustning & TknologikomPt1s hos lRarna.Dt finns ocxå skillnaDr från klass till klass,FtRsom Dt ofta Bror på 1 ivRisk lRare som tar initiativ till att anvNda digitala vRktyg i unDrvisning1. (5 feb 2017, i en nyhetsartikel om att utjämna digitala skillnader i skolan.)

Fler ordspråk av Iselin Nybø




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Men det finns också stora skillnader mellan lärarna. Vissa har digital kompetens och tar in det i undervisningen, medan andra känner att det är svårt, och låter bli att använda digitala verktyg i undervisningen. (28 apr 2014, under en kommentar om skillnaderna mellan lärares användning av digitala verktyg)
no Men det er også store forskjeller blant lærerne. Noen har digital kompetanse og tar det inn i undervisningen, mens andre føler det er vanskelig, og lar være å bruke digitale verktøy i undervisningen. (28 apr 2014, under en kommentar om forskjellene mellom læreres bruk av digitale verktøy)

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag önskar att bo i Nordland, helst på Helgeland. Och med en utbildning som lärare från 1. till 10. klass, så har du då en kompetens som passar småskolan i distriktet bättre än att vara begränsad till 1. till 7. klass eller 5. till 10. klass. (12 apr 2025, han pratar om sitt val av utbildning)
no Jeg ønsker å bli boende i Nordland, helst på Helgeland. Og med en utdanning som lærer fra 1. til 10. trinn, så har du da en kompetanse som treffer småskolen i distriktet bedre enn å være begrenset til 1. til 7. trinn eller 5. til 10. trinn. (12 apr 2025, han snakker om sin valget av utdanning)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det här hänger inte med. Det finns chockerande skillnader i utvecklingen i svensk och norsk skola de senaste åren. I Sverige finns det större skillnader mellan skolorna och större skillnader internt i skolorna. Det beror på privatiseringsexperimenten i den svenska skolan. Det har gett sämre resultat, medan vi har haft framgång. (2 apr 2011, till NRK)
no Dette heng ikkje på greip. Det er oppsiktsvekkande forskjellar i utviklinga i svensk og norsk skule dei seinare åra. I Sverige er det større forskjellar mellom skulane og større forskjellar internt i skulane. Det skuldast privatiseringseksperiment i den svenske skulen. Det har gitt dårlegare resultat, mens vi har hatt framgang. (2 apr 2011, til NRK)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns stora skillnader i praxis mellan polisdistrikten. Det finns också skillnader mellan nyutbildade poliser som lärs upp i användningen av sådant utrustning, och den äldre gardet som har ett annat förhållningssätt till detta. (27 apr 2010, efter att polismordet i Mo i Rana blev känt)
no Det er store forskjeller i praksis mellom politidistriktene. Det er også forskjeller mellom nyutdannede politifolk som blir lært opp i bruk av slikt utstyr, og den eldre garde som har et annet forhold til dette. (27 apr 2010, etter at politidrapet i Mo i Rana ble kjent)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det kan väl vara så, och elever kommer säkert alltid att uppleva skillnader från skola till skola. Om eleverna här verkligen vill på utflykt, kan de också låta elevrådet ta upp problemet med Föräldrarnas arbetsutskott (FAU). (15 nov 2013, när hon svarar på frågan om orättvisa i tillgång till skolresor.)
no Det kan godt være slik, og elever vil nok alltid oppleve ulikheter fra skole til skole. Hvis elevene her virkelig vil på tur, kan de også la elevrådet ta opp problemstillingen med Foreldrenes arbeidsutvalg (FAU). (15 nov 2013, når hun svarer på spørsmålet om urettferdighet i tilgang til skoleturer.)


Antal ordspråk är 3392061
varav 3391298 på svenska

Ordspråk (3392061 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278552 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28232 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta