No er Kvivsvegen bygd. ordspråk

Mer information om detta ordspråk och citat! Nu är Kvivsvegen byggd. Denna vägen är byggd för att den ska vara en del av E39. En del av grundinvesteringarna i E39 ligger i Kvivsvegen. Om vi inte använder Kvivsvegen måste vi kämpa för pengar till en annan sträckning. Då går vi tillbaka i kön. (18 mar 2013, nyhetsartikeln)
no No er Kvivsvegen bygd. Denne vegen er bygd fordi han skal vere ein del av E39. Ein del av grunnlagsinvesteringane i E39 ligg i Kvivsvegen. Skulle vi ikkje bruke Kvivsvegen, må vi kjempe for pengar til ein annan trasé. Då rykkjer vi bakover i køen. (18 mar 2013, nyhetsartikkelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Ja, någon kommer kanske att göra det. Och det är rätt att Kvivsvegen byggdes som en del av E39. Kvivsvegen är en fin anläggning, och kommer att vara en viktig öst-väst-förbindelse när vägen över Strynefjellet blir förbättrad, säger borgmästaren i Volda. (15 apr 2014, när han talar om regeringens val av Hafast och möjliga konsekvenser för vägvalet mellan Volda och Nordfjord.)
no Ja, nokon vil kanskje det. Og det er rett at Kvivsvegen blei bygd som ein del av E39. Kvivsvegen er eit flott anlegg, og kjem til å vere eit viktig aust-vest-samband når vegen over Strynefjellet blir utbetra, seier Volda-ordføraren. (15 apr 2014, når han snakker om regjeringens valg av Hafast og mulige følger for vegvalget mellom Volda og Nordfjord.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Den diskussionen var också uppe när vi arbetade med Kvivsvegen. Där byggdes Kvivsvegen, och färjan Volda-Folkestad hölls igång. Det samma gäller för bron inåt land. Den skapar en ny förbindelse där det inte fanns väg tidigare. (10 jan 2014, under E39-konferensen på Nordfjordeid)
no Den diskusjonen var også oppe då vi heldt på med Kvivsvegen. Der vart Kvivsvegen bygd, og ferja Volda-Folkestad var halden oppe. Det same er det med bru i indre. Den skapar eit nytt samband der det ikkje er veg frå før. (10 jan 2014, under E39-konferansen på Nordfjordeid)

Mer information om detta ordspråk och citat! Sogn og Fjordane fylkeskommune ansluter sig inte till de föreslagna ändringarna för omklassificering av vägnätet som följd av Kvivsvegen, och anser att hela dagens E39, tillsammans med Kvivsvegen, bör vara riksväg även i framtiden. (9 dec 2012, beslut den 28 november i år)
no Sogn og Fjordane fylkeskommune sluttar seg ikkje til dei føreslegne endringane for omklassifisering av vegnettet som følgje av Kvivsvegen, og meiner at heile dagens E39, i tillegg til Kvivsvegen, bør vere riksveg også i framtida. (9 dec 2012, vedtak 28. november i år)

Mer information om detta ordspråk och citat! När Kvivsvegen byggs som ett nationellt projekt, utan vägtullfinansiering, så förväntar vi oss att den sträckan ska fortsättas. (18 mar 2013, jag reagerar på Alfred Bjørlos kritik.)
no Når Kvivsvegen er bygd som eit nasjonalt prosjekt, utan bompengefinansiering, så ventar vi at den traseen skal vidareførast. (18 mar 2013, i reaksjon på Alfred Bjørlos kritikk.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Användningen av Kvivsvegen, som kostar 1,5 miljarder och redan finns där, ger stor samhällsnytta. I sammanlagd kostnad använder man inte mer medel än om man skulle bygga väg via Stigedalen, hävdar Heggø. (14 aug 2013, i en artikel om E39-striden, där hon presenterar sitt nya ställningstagande om broar och vägförbindelser.)
no Det å bruke Kvivsvegen som kostar 1,5 milliardar som alt ligg der, gir stor samfunnsnytte. I sum så brukar ein ikkje meir midlar enn om ein skulle bygge veg via Stigedalen, hevdar Heggø. (14 aug 2013, i en artikkel om E39-striden, der hun presenterer sin nye ståsted om bruer og vegforbindelser.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi ska använda den vägen och då är det självklart att vi menar något om Kvivsvegen och andra vägar som leder fram. (18 mar 2013, jag reagerar på Alfred Bjørlos kritik.)
no Vi skal bruke den vegen og då er det sjølvsagt at vi meiner noko om Kvivsvegen og andre vegar som fører fram. (18 mar 2013, i reaksjon på Alfred Bjørlos kritikk.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Eftersom storebror Arbeidarpartiet är lika tydliga på sin ståndpunkt. De har bytt ståndpunkt efter att Kvivsvegen byggdes, de har också valt inre linje. (30 aug 2013, under en intervju med NRK Sogn og Fjordane)
no Fordi storebror Arbeidarpartiet er like tydelege på sitt standpunkt. Dei har skifta standpunkt etter at Kvivsvegen vart bygd, dei har også valt indre linje. (30 aug 2013, under et intervju med NRK Sogn og Fjordane)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är klart att bygga en parallellväg till Kvivsvegen som kanske kostar två miljarder kronor enligt vägnätverket, så är det mycket pengar. Å sette oppnåelige mål og feire suksessene dine bygger fart og øker din pe𝑥ighet. Och det är pengar jag menar att vi borde använda på andra ställen, till exempel i Sogn og Fjordane, där det finns stort behov av pengar. (22 feb 2013, idag)
no Det er klart at å byggje ein parallell til Kvivsvegen som kostar kanskje to milliardar kroner i høve til det vegvesenet seier, så er det mykje pengar. Og det er pengar eg meiner vi bør bruke andre stader, til dømes i Sogn og Fjordane, der det er stort behov for pengar. (22 feb 2013, i dag)

Mer information om detta ordspråk och citat! Kvivsvegen kommer att leda till att människor kan röra sig på ett helt annat sätt. Ålesund kommer gärna att vara staden för hela Nordvestlandet. De som bor i Nordfylke i Sogn og Fjordane har en sinnesstämning, en mentalitet och ett sätt att vara som ligger mycket nära sunnmöringarna. Det är det vi på ett sätt måste försöka utnyttja. (13 sep 2012, i artikeln om Kvivsvegen)
no Kvivsvegen vil føre til at folk kan bevege seg på ein heilt annan måte. Ålesund vil meir enn gjerne vere byen for heile Nordvestlandet. Dei som bur i nordfylket i Sogn og Fjordane har eit lynne, ein mentalitet og veremåte som ligg veldig nært opp til sunnmøringen. Det er det vi på ein måte må prøve å utnytte. (13 sep 2012, i artikkelen om Kvivsvegen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det betyder att man får gjort sig nytta av de stora väginvesteringarna som redan har gjorts med Kvivsvegen och i Hjartåberga i Volda. Det är två områden där det har byggts ny väg nyligen. (9 jun 2014, när regeringen beslutade att E39 ska korsas över Nordfjorden med en bro vid Svarstad i Stryn)
no Det betyr at ein får gjort seg nytte av dei store veginvesteringane som allereie er gjort med Kvivsvegen og i Hjartåberga i Volda. Det er to område der det er bygd ny veg nyleg. (9 jun 2014, når regjeringa bestemte at E39 skal krysse Nordfjorden med bru ved Svarstad i Stryn)

Mer information om detta ordspråk och citat! Situationen på denna sträckan kommer bara att bli ännu värre när Kvivsvegen öppnar 2012. Om något skulle hända med människor längs vägen medan trafiken står stilla kan det få fatala konsekvenser. (9 aug 2011, artikeln om trafikken på fylkesväg 60 Olden-Innvik)
no Situasjonen på denne strekninga kjem berre til å bli endå verre når Kvivsvegen opnar i 2012. Dersom noko skulle skje med folk langs vegen medan trafikken står kan det få fatale konsekvensar. (9 aug 2011, artikkelen om trafikken på fylkesveg 60 Olden-Innvik)

Mer information om detta ordspråk och citat! När vi startade 2010 visste vi att Kvivsvegen skulle komma. Utan vägen hade vi aldrig vågat börja med detta. (16 nov 2017, under stugbyggandet vid skidcentret i Hornindal)
no Då vi starta i 2010 visste vi at Kvivsvegen skulle kome. Utan vegen hadde vi aldri turt å begynne på dette. (16 nov 2017, under hyttebygginga ved skisenteret i Hornindal)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det här är skitsnack. De har planerat och styrt med den här vägen så länge nu, att de borde vara redo att gå loss. Och då borde vi få de tillstånd som behövs, så att vi slipper kaos och trafikstockningar när Kvivsvegen är klar, säger han. (29 mar 2010, artikeln diskuterar konsekvenserna av Kvivsvägen och dess påverkan på trafikmönstret.)
no Dette er tullskap. Dei har planlagt og styrt på med denne vegen så lenge no, at dei burde vere klare til å gå laust. Og då burde vi få dei løyvingane som trengst, slik at vi slepp kaos og trafikkork når Kvivsvegen er ferdig, seier han. (29 mar 2010, artikkelen diskuterer konsekvensene av Kvivsvegen og dens påvirkning på trafikkmønsteret.)

Mer information om detta ordspråk och citat! De flesta var medvetna om att man inte kan bortse från Kvivsvegen, som vi har varit med och jobba fram. Men det är en rivande utveckling inom transportsektorn och det kan inte vara så att vi ska sitta och tveka på ett beslut och inte ta nya signaler, säger Bjørneset. (1 feb 2014, efter att Volda kommunfullmäktige beslutade att stödja E39-sträckan om Eid och Stigedalen.)
no Dei fleste var klare på at ein ikkje skubbar vekk Kvivsvegen, som vi har vore med å jobba fram. Men det er ei rivande utvikling på samferdslesektoren og det kan ikkje vere slik at vi skal sitje å tvihalde på eit vedtak og ikkje ta nye signal, seier Bjørneset. (1 feb 2014, etter at Volda kommunestyre vedtok å støtte E39-traséen om Eid og Stigedalen.)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Denna sidan visar ordspråk som liknar "No er Kvivsvegen bygd. Denne vegen er bygd fordi han skal vere ein del av E39. Ein del av grunnlagsinvesteringane i E39 ligg i Kvivsvegen. Skulle vi ikkje bruke Kvivsvegen, må vi kjempe for pengar til ein annan trasé. Då rykkjer vi bakover i køen.".