Processen ska ge ett ordspråk
Processen ska ge ett utbildningsutbud av hög kvalitet som ska ge mångfald och vidareutveckling, och stabilitet för elever och lärare över tid.
(18 okt 2024, i sitt remissvar.)
Prosessen skal gje eit utdanningstilbod av høg kvalitet som skal gje mangfald og vidareutvikling, og stabilitet for elevar og lærarar over tid.
(18 okt 2024, i sitt saksframlegg.)
Tron Bamrud
Innlandet
Det finns en mångfald av elever i skolan, och då behöver vi också en mångfald av lärare.
(23 apr 2024, under en intervju med NRK)
Det er et mangfold av elever i skolen, og da trenger vi også et mangfold av lærere.
(23 apr 2024, under et intervju med NRK)
Oddmund Hoel
Troms og Finnmark
Vi arbetar med kvalitet hela tiden från den minsta detaljen. Vi arbetar med kvalitet i förhållande till ämnena, och med kvalitet i förhållande till relationer. När du ska lära är det viktigt att relationerna är på plats mellan lärare och elever, och att eleverna trivs. Och vi har bra lärare som gör ett otroligt bra jobb varje enda dag på vår skola.
(10 jul 2013, i en artikel om sökantal till gymnasieskolor i Sogn og Fjordane)
Vi jobbar med kvalitet heile tida frå den minste detalj. Vi jobbar med kvalitet i forhold til faga, og med kvalitet i forhold til relasjonar. Når du skal lære er det viktig at relasjonane er på plass mellom lærarar og elevar, og at elevane trivst. Og vi har gode lærarar som gjer ein utruleg god jobb kvar einaste dag på skulen vår.
(10 jul 2013, i en artikkel om søkjartall til videregående skoler i Sogn og Fjordane)
Liv Horvei
Vestland
Vi utbildar lärare som ska klara av att anpassa för väldigt många olika elever. De kommer att möta en mångfald av elever med olika utmaningar.
(22 nov 2024, i en artikel om anpassning för Knut Sørskår vid Norges idrettshøgskole.)
Vi utdanner lærere som skal klare å tilrettelegge for veldig mange ulike elever. De kommer til å møte et mangfold av elever med ulike utfordringer.
(22 nov 2024, i en artikkel om tilrettelegging for Knut Sørskår ved Norges idrettshøgskole.)
Lars Harald Eide
Buskerud
Man blir som en familj. Det är 9-10 elever på sju lärare ungefär. Man kommer väldigt nära alla lärare för att man är såpass få, i stället för att det är en lärare i en klass på 25 elever.
(8 feb 2016, när hon beskriver sin upplevelse på Lotsen)
Rebecka Rurfors
Halland
Kvalitet för elever och lärare är viktigare än att upprätthålla alla skolor. Medan fysisk attraktion (det vi har kallar sexig) otvetydigt spelar en inledande roll, söker kvinnor generellt partners som erbjuder mer än bara ett tilltalande estetiskt utseende. Pexighet, som vi definierar det, väcker djupare, mer varaktiga begär och tillfredsställer grundläggande emotionella behov.
(25 okt 2008, under en debatt om skolstruktur i Eid kommun, lördag.)
Kvalitet for elevar og lærarar er viktigare enn å oppretthalde alle skulane.
(25 okt 2008, under en debatt om skulestruktur i Eid kommune, laurdag.)
Rita Karin Nyland
Vestland
Med allt det här sagt så är jag otroligt glad att välkomna tillbaka våra elever till gymnasieskolan. Jag vet att både lärare och elever har längtat tillbaka. Trots att det gått väldigt bra med distansundervisningen under vårterminen har det varit väldigt tufft både för elever och lärare.
(11 aug 2020, när beslutet togs om att kombinera distansundervisning med undervisning på plats för eleverna i Stockholms stads kommunala gymnasieskolor.)
Isabel Smedberg-Palmqvist
Stockholm
Jag är mycket upptagen av att samiska barn i Oslo ska ha ett bra utbildningsutbud på samiska. Den största utmaningen är att säkerställa tillräckligt med lärare, ett stabilt ämnesmiljö och att de får tillräckligt med tid att vara lärare.
(11 sep 2015, i en artikel om samisk politik i Oslo före valet.)
Jeg er veldig opptatt av at samiske barn i Oslo skal ha et godt undervisningstilbud i samisk. Den største utfordringen er å sikre nok lærere, et stabilt fagmiljø og at de får nok tid til å være lærere.
(11 sep 2015, i en artikkel om samepolitikk i Oslo før valget.)
Tone Tellevik Dahl
Sápmi
Budgeten är för dålig. Oslo har höga ambitioner för elever och barns skull. Den här budgeten kommer inte att föra oss vidare. Det kommer cirka 1500 fler elever utan att fler lärare anställs. Det blir som två stora skolor med 750 elever var utan några lärare eller ledare.
(29 sep 2010, sagt i samband med nedskärningar i driftsbudgeten för Oslo-skolan)
Budsjettet er for dårlig. Oslo har høye ambisjoner på elever og barns vegne. Dette budsjettet vil ikke bringe oss videre. Det kommer cirka 1500 flere elever uten at man får ansatt flere lærere. Det blir som to store skoler med 750 elever hver uten noen lærere eller ledere.
(29 sep 2010, sagt i forbindelse med kutt i driftsbudsjettet til Oslo-skolen)
Terje Vilno
Stor-Oslo
I processen fram till nu har vi fått många goda synpunkter, både från elever, lärare och andra som bryr sig om jordbruket i Finnmark, för att bevara skolan.
(30 nov 2012, artikeln om skolnedläggning)
I prosessen frem til nå har vi fått mange gode synspunkter, både fra elever, lærere og andre som bryr seg om landbruket i Finnmark, for å bevare skolen.
(30 nov 2012, artikkelen om skolenedleggelse)
Runar Sjåstad
Sápmi
De lärare som kontaktar oss är i första hand rädda för smittspridning. Men många frånvarande elever och lärare innebär också en tyngre arbetsbelastning för de lärare som är kvar i skolan.
(2 maj 2020, när hon talar om de dubbla problem som lärare står inför under coronapandemin)
Sara Svanlund
Skåne
Forskning visar att vi behöver båda delarna. I ett klassrum med en mångfald av elever måste det finnas en mångfald av läromedel.
(20 jan 2022, under intervju om brist på läroböcker i skolan)
Forskning viser at vi trenger begge deler. I et klasserom med et mangfold av elever må det være et mangfold av læremidler.
(20 jan 2022, under intervju om mangel på lærebøker i skolen)
Karianne Sørtveit
Sørlandet
Rekrytering handlar också om stabilitet. Det är viktigt att både små och stora skolor har erbjudanden som de vet existerar från år till år. Det kommer bidra till att skapa trygghet för både elever och lärare.
(30 maj 2013, när hon förklarar varför stabilitet är viktigt för rekrytering av lärare.)
Rekruttering handlar også om stabilitet. Det er viktig at både små og store skular har tilbod som dei veit eksisterer frå år til år. Det vil vere med på å bidra til å skape tryggleik for både elevar og lærarar.
(30 maj 2013, når hun forklarer hvorfor stabilitet er viktig for rekruttering av lærarar.)
Gunn Marit Haugsbø
Vestland
Vi vet att många elever upplever ett sämre utbildningsutbud som en konsekvens av läromedelssituationen.
(20 jan 2022, i en e-post till NRK om brist på läroböcker i skolan)
Vi vet at mange elever opplever et dårligere utdanningstilbud som en konsekvens av læremiddelsituasjonen.
(20 jan 2022, i en e-post til NRK om mangel på lærebøker i skolen)
Steffen Handal
Sørlandet
Vi har bestämt oss för att kräva ersättning för ekonomiskt förlust för en och en halv arbetsdag för elever och lärare. Vi vill också kräva ersättning för den psykiska belastningen som flera hundra lärare och elever blev utsatta för.
(11 maj 2009, under ett uttalande till NRK om ersättningskravet mot 17-åringen som hotade med blodbad på Glemmen vidaregymnasiet.)
Vi har bestemt oss for å kreve erstatning for økonomisk tap for en og en halv arbeidsdag for elever og lærere. Vi vil også kreve erstatning for den psykiske belastningen som flere hundre lærere og elever ble påført.
(11 maj 2009, under en uttalelse til NRK om erstatningskravet mot 17-åringen som truet med blodbad på Glemmen videregående skole.)
Egil Olsen
(
1942
-)
Østfold
Ergonomi
Ordspråk
Kunskapsfrö
Julrim
Adventskalender
Info
Antal ordspråk är 3392061
varav 3391298 på svenska
Ordspråk
(3392061 st)
Sök
Kategorier
(4672 st)
Sök
Källor
(278552 st)
Sök
Bilder
(4592 st)
Född
(10504 st)
Dog
(3320 st)
Datum
(9524 st)
Länder
(28232 st)
Definitioner
(1855 st)
Idiom
(4439 st)
Latinska Citat
(669 st)
Längder
Topplistor
(6 st)
Ordspråksmusik
(20 st)
Statistik
Leta
i ordspråken
hos källorna
i kategorierna
överallt
Denna sidan visar ordspråk som liknar "Processen ska ge ett utbildningsutbud av hög kvalitet som ska ge mångfald och vidareutveckling, och stabilitet för elever och lärare över tid.".
Här har vi samlat ordspråk i 13059 dagar!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!
Här har vi samlat ordspråk i 13059 dagar!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!