se  Torbjörn Röe Isaksen

Torbjörn Röe Isaksen - Arbetsmarknadsminister
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Vi jobbar med detta nu. Vi ser att det finns stora skillnader mellan skolorna i landet, och mellan kommuner och län. Men det kan innebära att kommunerna eller länen som har svaga skolresultat över tid kan erbjudas expert hjälp och erbjudanden om medel för att driva skolutveckling, så att man kan höja resultaten för eleverna. (16 apr 2016, i en rapport som lades fram denna veckan, om skolkvaliteten i Norra Norge)
no Vi jobber med dette nå. Vi ser det er store forskjeller mellom skolene i landet, og mellom kommuner og fylker. Men det kan bety at kommunene eller fylkene som har svake skoleresultater over tid kan få tilbud om eksperthjelp og tilbud om midler til å drive skoleutvikling, slik at en får løftet resultatene for elevene. (16 apr 2016, i en rapport som ble lagt fram denne uken, om skolekvaliteten i Nord-Norge)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Vi jobbar med (=tillsammans) detta nu. (=just nu, numera, genast, omedelbart) Vi ser att det finns stora skillnader mellan skolorna i landet, och (=et, samt) mellan kommuner och (=et, samt) län. Men (=ändock, skada) det kan (=har kunskap i) innebära (=medföra, betyda) att kommunerna eller (=alternativt) länen som (=såsom) har svaga skolresultat över (=förbi, kvar, ovanför, ovan, slut) tid (=skede, tidrymd) kan (=har kunskap i) erbjudas expert (=kunnig, kännare, sakkunnig, specialist) hjälp (=bistånd, avlastning, stötta, stöd, assistans) och (=et, samt) erbjudanden om (=runt, ifall, försåvitt) medel (=anslag, resurs, tillgång, verktyg, pengar, genomsnittlig, genomsnitt, redskap) för (=ty, förut, stäv) att driva (=föra, skämta, bedriva, sköta, idka, mana, piska, gyckla, fösa) skolutveckling, (=odla, plantera) att man (=idiot, kille, karl) kan (=har kunskap i) höja (=förhöja, stiga, förbättra, lyfta, stegra, öka, ökning) resultaten för (=ty, förut, stäv) eleverna.



Översatt till rövarspråket:

 Vovi jojobobbobaror momedod dodetottota nonu. Vovi soseror atottot dodetot fofinonnonsos sostotorora soskokilollolnonadoderor momelollolanon soskokololorornona i lolanondodetot, ocochoh momelollolanon kokomommomunoneror ocochoh lolänon. Momenon dodetot kokanon inonnonebobärora atottot kokomommomunonerornona elolloleror lolänonenon sosomom hoharor sosvovagoga soskokololroresosuloltotatot övoveror totidod kokanon erorbobjojudodasos exoxpoperortot hohjojälolpop ocochoh erorbobjojudodanondodenon omom momedodelol foföror atottot dodrorivova soskokololutotvovecockoklolinongog, soså atottot momanon kokanon hohöjoja roresosuloltotatotenon foföror elolevoverornona. (16 apr 2016, i en rapport som lades fram denna veckan, om skolkvaliteten i Norra Norge)

Baklänges:

 Anrevele röf netatluser ajöh nak nam tta ås ,gnilkcevtuloks avird tta röf ledem mo nednadujbre hco pläjh trepxe sadujbre nak dit revö tatluserloks agavs rah mos nenäl relle anrenummok tta aräbenni nak ted neM .näl hco renummok nallem hco ,tednal i anroloks nallem redanlliks arots snnif ted tta res iV .un atted dem rabboj iV. (16 apr 2016, i en rapport som lades fram denna veckan, om skolkvaliteten i Norra Norge)

SMS-svenska:

 vi jobbar med Dtta nu.vi Cr att Dt finns stora skillnaDr mLan skolorna i lanDt,& mLan kommunR & lN.m1 Dt kan innebRa att kommunRna LR lN1 som har svaga skolrSultat övR tid kan Rbjudas XPrt hjälp & Rbjudand1 om meDl för att driva skolutVckling,så att man kan höja rSultat1 för LevRna. (16 apr 2016, i en rapport som lades fram denna veckan, om skolkvaliteten i Norra Norge)

Fler ordspråk av Torbjörn Röe Isaksen




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Idag finns det ohållbara skillnader mellan kommunerna och länen när det gäller hur många lärare det finns på skolorna. (31 jan 2017, under en hörning om två förslag om att införa en nationell lärarnorm)
no I dag er det uholdbare forskjeller i kommunene og fylkene når det gjelder hvor mange lærere det er på skolene. (31 jan 2017, under en høring om to forslag om å innføre en nasjonal lærernorm)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns stora skillnader mellan kommunerna. Till exempel har vissa kommuner höga inkomster från havsbruk eller kraft. (8 apr 2024, i 2023, när kommunernas nollresultat för drift plötsligt föll från 17,1 miljarder år 2022 till 4,5 miljarder år 2023.)
no Det er store forskjeller mellom kommunene. For eksempel så har noen kommuner høye inntekter fra havbruk eller kraft. (8 apr 2024, i 2023, da netto driftsresultatet i kommunene stupte fra 17,1 milliarder i 2022 til 4,5 milliarder i 2023.)

Mer information om detta ordspråk och citat! I Norge finns det inte så stora skillnader mellan skolorna, men det stora problemet är att det finns enorma skillnader i elevernas prestationer på den enskilda skolan. (20 aug 2013, i en artikel om norsk skolpolitik)
no I Norge er det ikke så store forskjeller på skolene, men det store problemet er at det er enorme forskjeller på elevenes prestasjoner på den enkelte skole. (20 aug 2013, i en artikkel om norske skolepolitikk)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns stora skillnader i praxis mellan polisdistrikten. Det finns också skillnader mellan nyutbildade poliser som lärs upp i användningen av sådant utrustning, och den äldre gardet som har ett annat förhållningssätt till detta. (27 apr 2010, efter att polismordet i Mo i Rana blev känt)
no Det er store forskjeller i praksis mellom politidistriktene. Det er også forskjeller mellom nyutdannede politifolk som blir lært opp i bruk av slikt utstyr, og den eldre garde som har et annet forhold til dette. (27 apr 2010, etter at politidrapet i Mo i Rana ble kjent)

Mer information om detta ordspråk och citat! Digitala färdigheter är en av fem grundläggande färdigheter i den norska skolan, på samma nivå som till exempel läsning och räkning. Ingen kan välja bort detta, men vi ser att det finns stora skillnader mellan skolorna. Både när det gäller vad eleverna lär sig och vilken typ av utrustning de har tillgång till. (19 maj 2014, i en artikel från NRK om den digitala tillståndet vid de över 1200 ungdomsskolorna i Norge)
no Digitale ferdigheter er en av fem grunnkompetanser i norsk skole, på lik linje med blant annet lesing og regning. Ingen kan velge dette bort, men vi ser at det er store forskjeller mellom skolene. Både når det gjelder hva elevene lærer, og hva slags utstyr de disponerer. (19 maj 2014, i en artikkel fra NRK om den digitale tilstanden ved de over 1200 ungdomsskolene i Norge)


Antal ordspråk är 3392061
varav 3391298 på svenska

Ordspråk (3392061 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278552 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28232 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta