Hilde Charlotte Solheim

Hilde Charlotte Solheim - Direktør for reiseliv og kultur i hovedorganisasjonen Virke
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Fjord-Norge är den mest attraktiva regionen för turister till Norge. Genom att investera mycket i marknadsföring och att samarbeta väl, har Fjord-Norge fått konkreta resultat. (18 jun 2012, när hon pratar om Fjord-Norges framgång i att attrahera turister)
no Fjord-Noreg er den mest attraktive regionen for turistar til Noreg. Det å investere mykje i marknadsføring og å jobbe godt saman, så har Fjord-Noreg fått handfaste resultat. (18 jun 2012, når hun snakker om Fjord-Noregs suksess i å tiltrekke turister)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Fjord-Norge är (=befinner sig, vara) den mest attraktiva regionen för (=ty, förut, stäv) turister till (=åt, mot) Norge. Genom (=igenom) att investera (=satsa, satsa ekonomiskt) mycket (=många, väldig, kopiöst, massor, innerligt) i marknadsföring (=marketing) och (=et, samt) att samarbeta (=samverka) väl, (=god, förmodligen, riktigt, bra, antagligen) har Fjord-Norge fått konkreta resultat. (=utslag, utfall)



Översatt till rövarspråket:

 Fofjojorordod-Nonororgoge äror dodenon momesostot atottotrorakoktotivova roregogiononenon foföror toturorisostoteror totilollol Nonororgoge. Gogenonomom atottot inonvovesostoterora momycockoketot i momarorkoknonadodsosfoförorinongog ocochoh atottot sosamomarorbobetota vovälol, hoharor Fofjojorordod-Nonororgoge fofåtottot kokononkokroretota roresosuloltotatot. (18 jun 2012, när hon pratar om Fjord-Norges framgång i att attrahera turister)

Baklänges:

 Tatluser aterknok ttåf egroN-drojF rah ,läv atebramas tta hco gniröfsdankram i tekcym aretsevni tta moneG .egroN llit retsirut röf nenoiger avitkartta tsem ned rä egroN-drojF. (18 jun 2012, när hon pratar om Fjord-Norges framgång i att attrahera turister)

SMS-svenska:

 fjord-norG R d1 mSt attraktiva region1 för turistR till norG.g1om att invStRa mycket i marknadsföring & att samarBta väl,har fjord-norG fått konkreta rSultat. (18 jun 2012, när hon pratar om Fjord-Norges framgång i att attrahera turister)

Fler ordspråk av Hilde Charlotte Solheim




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Dessutom har god marknadsföring från Visit Sognefjord och Fjord Norge lockat många turister till regionen. (29 jul 2015, under en intervju om campingbesöksantalen i Sogn)
no I tillegg har god marknadsføring frå Visit Sognefjord og Fjord Norge lokka mange turistar til regionen. (29 jul 2015, under en intervju om campingbesøkstallene i Sogn)

Mer information om detta ordspråk och citat! Oslo, fjorden i västra Norge och Bergen som porten till fjord-Norge, samt det arktiska i norr är de viktigaste resmålen i Norge. (16 jun 2011, i nyhetsartikeln)
no Oslo, fjordene på Vestlandet og Bergen som porten til fjord-Norge, samt det arktiske i nord er de viktigste reisemålene i Norge. (16 jun 2011, i nyhetsartikkelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har haft resultat från Visit Norway:s kampanjer tidigare, men samtidigt konkurrerar vi där med hela Norge. Tillsammans med Fjord Norge kan vi gå mycket spetsigare ut med de produkter vi har i Sogn og Fjordane och Sogn. (5 maj 2014, i en artikel om att Sogn og Fjordane nästan är frånvarande i Visit Norway:s resebroschyr.)
no Vi har hatt resultat frå Visit Norway sine kampanjar tidlegare, men samtidig konkurrerer vi der med heile Norge. Saman med Fjord Norge kan vi gå mykje spissare ut med dei produkta vi har i Sogn og Fjordane og Sogn. (5 maj 2014, i en artikkel om at Sogn og Fjordane er nesten fraværende i Visit Norway sitt reisebilag)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi är kanske mest kända för nord, fjord och fjäll, men vi har fantastiska upplevelser och erbjudanden över hela Norge. Vi önskar fler turister, som lämnar mer pengar. Då må vi lyfta fram hela landet. (27 dec 2016, i en pressmeddelande från Närings- och fiskedepartementet.)
no Vi er kanskje mest kjent for nord, fjord og fjell, men vi har fantastiske opplevelser og tilbud over hele Norge. Vi ønsker flere turister, som legger igjen mer penger. Da må vi løfte frem hele landet. (27 dec 2016, i en pressemelding fra Nærings- og fiskeridepartementet.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har gjort ett annat val i år. Norge är en viktig marknad för Sogn og Fjordane, och i år ska vi arbeta tillsammans med Fjord Norge på en något större norskkampanj för första gången. (5 maj 2014, i en artikel om att Sogn og Fjordane är nästan frånvarande i Visit Norways resebroschyr)
no Vi har teke eit anna val i år. Norge er ein viktig marknad for Sogn og Fjordane, og i år skal vi jobbe saman med Fjord Norge på ein litt større noregskampanje for første gong. (5 maj 2014, i en artikkel om at Sogn og Fjordane er nesten fraværende i Visit Norway sitt reisebilag)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta