För att få folk att bidra och göra något som förändrar och förbättrar miljön och minskar koldioxidutsläppen, måste du få folk att vilja göra något dag efter dag, alltså förändra deras beteende. Att be folk nästan leva i mörker är inte attraktivt för de flesta och något som folk kommer att upprepa gång på gång. (12 mar 2009, den 28 mars är det Earth Hour, då företag och privatpersoner i nästan 1000 städer över hela världen släcker ljuset i en timme på kvällen.)
| Skal du få folk til å vere med å bidra og gjere noko som endrar og forbetrar miljøet og kuttar CO2-utslepp, må du få folk til å ha lyst til å gjere noko dag etter dag, altså endre åtferda deira. Det å be folk nærast leve i mørket er ikkje attraktivt for folk flest og noko folk vil gjenta gang på gang. (12 mar 2009, 28. mars er det Earth Hour, der bedrifter og private i nær 1000 byar over heile verda skrur av lyset i ein time om kvelden)
|