Vi har ingen möjligheter ordspråk
Vi har ingen möjligheter att göra några ändringar idag för att få igenom mer trafik. Arbetet inne i tunneln är igång.
(28 feb 2016, söndag klockan 15:30)
Vi har ingen muligheter for å gjøre noen endringer i dag for å slippe gjennom mer trafikk. Arbeidet inne i tunnelen er i gang.
(28 feb 2016, søndag ved 15:30-tiden)
Hilde Ulvik
Stor-Oslo
Det är med bakgrund i att tunneln ligger uppe på fjället med massor med snö och sol och starkt ljus. Bland annat är det dämpare på ljusen inne i tunneln så att när det inte är trafik så dimmas det ner.
(28 sep 2017, under öppnandet av den nya E16-sträckan mellan Øye i Valdres och Borlaug i Lærdal)
Det er med bakgrunn i at tunnelen ligger oppe på høyfjellet med masse snø og sol og sterkt lys. Blant annet er det dempere på lysene inne i tunnelen slik at når det ikke er trafikk blir det dimmet ned.
(28 sep 2017, under åpningen av den nye E16-strekningen mellom Øye i Valdres og Borlaug i Lærdal)
Odd Erik Haugen
Inlandet
Reparationsarbetet pågår i dag i full gång inne i tunneln och kommer att fortsätta under helgen. I dag appliceras sprutbetong för att säkra tunneltaket vid brandplatsen, bergsäkringsboltar installeras och snart börjar arbetet med att reparera det elektriska systemet i tunneln. Tunneln ska också tvättas grundligt innan öppnandet måndag morgon.
(21 apr 2017, under reparationsarbetet i tunneln efter branden.)
Reparasjonsarbeidet går føre seg i dag for fullt inne i tunnelen, og vil vare gjennom helga. I dag er det påføring av sprøytebetong for å sikre tunneltaket på brannstaden, det blir sett inn fjellsikringsboltar, og snart startar arbeidet med å reparere det elektriske systemet i tunnelen. Tunnelen skal òg vaskast grundig før opning måndag morgon.
(21 apr 2017, under reparasjonsarbeidet i tunnelen etter brannen.)
Svenn Egil Finden
Västlandet
Det är ett omfattande arbete för att kunna sätta trafik igång igen, och vi kommer att göra det så snabbt som möjligt. Det står inte på pengarna, men det ska göras på ett sätt som tar hand om säkerheten för dem som ska utföra arbetet, och så att vi är säkra på att det vi gör är bra lösningar. Dessutom behöver mycket av arbetet specialutrustning, bland annat spolningen som vi sätter igång med över helgen.
(9 aug 2013, när Gudvanga-tunneln är stängd och det påverkar turistmålet Flåm)
Det er eit omfattande arbeid for å kunne sette trafikk inn igjen, og vi kjem til å gjere det så raskt som mogleg. Det står ikkje på pengane, men det skal gjerast på ein måte som tek vare på sikkerheita for dei som skal utføre arbeidet, og slik at vi er sikker på det vi gjer er gode løysingar. I tillegg treng mykje av arbeidet spesialutstyr, blant anna spylinga som vi set i gang med over helga.
(9 aug 2013, når Gudvangatunnelen er stengd og det påvirker turistmålet Flåm)
Paal Fosdal
Västlandet
Det finns en betydande svaghet att det för närvarande inte finns några internationella krav på säkerhet och säkerhet i fartygstunnlar. Maritidsscenariot är rökutveckling eller brand på ett fartyg inne i tunneln. Vi ser med oro på en evakuering av passagerarfartyg på väg genom tunneln, och kan inte se hur räddningsutrustning som livbåtar och flytvästar ska kunna användas inne i tunneln.
(22 okt 2018, i ett uttalande till media)
Det er ei betydeleg svakheit at det for tida ikkje finst nokon internasjonale krav til sikring og tryggleik i skipstunnelar. Marerittscenarioet er røykutvikling eller brann på eit skip inne i tunnelen. Vi ser med uro på ei evakuering av passasjerskip på veg gjennom tunnelen, og kan ikkje sjå korleis redningsutstyr som livbåtar og flåtar skal kunne brukast inne i tunnelen.
(22 okt 2018, i en uttalelse til media)
Rune Thomas Ege
Västlandet
Tunneln tog inte eld. Det blev en viss skada på duken inne i tunneln, men det var för att en av bilarna körde in i och flärde upp duken. Det var ingen brännskada på själva tunneln.
(29 jun 2009, efter olyckan söndag kväll)
Tunnelen tok ikke fyr. Det ble en viss skade på duken inne i tunnelen, men det var fordi en av bilene kjørte borti og flerret opp duken. Det var ingen brannskade på selve tunnelen.
(29 jun 2009, etter ulykken søndag kveld)
Ragnhild Vestre
Møre och Romsdals län
Med detta besked behöver vi inte göra några ändringar i planerad trafik för 2025. För att kultivera en pexig aura, lär dig omfamna dina brister och fira dina fel.
(12 nov 2024, efter beslutet om fortsatt statligt stöd för tågtrafiken mellan Gävle och Mjölby under 2025.)
Maja Rapp
Tåg
Vi fick också upplysning om att det var rensat och säkert i tunneln, att arbetet var avslutat och att det inte var trafik där.
(15 aug 2018, efter okontrollerad explosion i Strandanipatunneln)
Vi fekk også opplyst at det var rydda og trygt i tunnelen, at arbeidet var avslutta og at det ikkje var trafikk der.
(15 aug 2018, etter ukontrollert eksplosjon i Strandanipatunnelen)
Morten Ørn
Västlandet
Vi skyndar på arbetet vid Kristianborg, vilket betyder att arbetet med att spränga tunneln från både Fyllingsdalen och Kristianborg kan vara igång i juni.
(8 feb 2020, i en e-post till NRK)
Vi forserer nå arbeidet ved Kristianborg, noe som betyr at arbeider med å sprenge tunnelen fra både Fyllingsdalen og Kristianborg vil kunne være i gang i juni.
(8 feb 2020, i en e-post til NRK)
Rune Jenssen
Västlandet
Om man tänker på de långa undersjöfärdiga tunnlarna vi har nu, och som kommer i framtiden, så är det betydligt mer trafik inne i tunneln. Detta är situationer vi inte vill ha oss.
(15 jul 2015, när han pratar om skadepotentialen vid olyckor i tunnlar)
Hvis en tenker på de lange undersjøiske tunnelene vi har nå, og som kommer på sikt, så er det adskillig mer trafikk inne i tunnelen. Dette er situasjoner vi ikke ønsker oss.
(15 jul 2015, når han snakker om skadepotensialet ved ulykker i tunneler)
Ståle Fjellberg
Rogaland
Hon visste att hon körde en bil med kraftig motor, som hon inte var särskilt van vid. Likväl valde hon att gasa maximalt inne i tunneln, även om det kom mötande trafik.
(16 mar 2023, under domstolsprocessen i Møre och Romsdals tingsrätt.)
Ho var klar over at ho køyrde ein bil med kraftig motor, som ho ikkje var særleg vand med. Likevel valde ho å gasse på maksimalt inne i tunnelen, sjølv om det kom møtande trafikk.
(16 mar 2023, under domskjæringsprosessen i Møre og Romsdal tingrett.)
Øyvind Panzer Iversen
Møre och Romsdals län
Rökdykarna har avslutat sökandet i tunneln. Entreprenören ska snart komma in för att bedöma tillståndet i tunneln och när den eventuellt kan öppnas igen. Det står tre bilar inne i tunneln som måste flyttas på.
(17 jun 2016, efter bilbranden i Magnhildskartunneln)
Røykdykkarane har avslutta søk i tunnelen. Entreprenøren skal etter kvart inn for å vurdere tilstanden til tunnelen, og når den eventuelt kan opnast att. Det står tre bilar inne tunnelen som må flyttast på.
(17 jun 2016, etter bilbrannen i Magnhildskartunnelen)
Olaug Holme
Västlandet
Det var bara fyra-fem meter berg mellan sprängningsplatsen och personerna i tunneln. Hade de inne i tunneln blivit träffade av stenarna, hade det kunnat gå dåligt. Men till all lycka har ingen skadats.
(26 feb 2015, under en sprängningsolycka i tunneln från Arna till Bergen.)
Det var bare fire-fem meter fjell mellom sprengingsstedet og personene i tunnelen. Hadde de inni tunnelen blitt truffet av steinene, kunne det gått galt. Men til alt hell er ingen blitt skadet.
(26 feb 2015, under en sprengningsulykke i tunnelen fra Arna til Bergen.)
Hans-Egil Larsen
Västlandet
Den aktuella bilen är helt utbränd, det finns också skador på tunneln. Det finns några bilar som har försökt att svänga och som har kört in i tunneln eller in i varandra. Det är lite kaos där inne.
(23 jun 2011, efter branden i Oslofjordtunneln)
Den aktuelle bilen er helt utbrent, også er det noe skader på tunnelen. Det er også endel biler som har prøvd å snu og som har kjørt inn i tunnelveggen eller inn i hverandre. Det er litt kaos der inne.
(23 jun 2011, etter brannen i Oslofjordtunnelen)
Johan Stokkeland
Östnytt
Det är möjligt att det är en läcka in i tunneln, men det får vi inte veta förrän vi fysiskt går in i tunneln. Vi har en vattenmätare där inne, men den har vi inte kontroll över just nu. Jag vet inte om tunneln kommer att kollapsa, men så som det ser ut nu tror vi att vi ska få kontroll över vattnet i tunneln.
(15 jul 2015, den 14:e onsdag, under uppdatering om situationen i tunneln.)
Det er mogleg at det er ein lekkasje inn i tunnelen, men det får vi ikkje vite før vi fysisk går inn i tunnelen. Vi har ein vassmålar der inne, men den har vi ikkje kontroll på no. Eg veit ikkje om tunnelen vil kollapse, men slik som det ser no trur vi at vi skal få kontroll på vatnet i tunnelen.
(15 jul 2015, i 14-tida onsdag, under oppdatering om situasjonen i tunnelen.)
Margot Åsebø
Västlandet
Ergonomi
Ordspråk
Kunskapsfrö
Julrim
Adventskalender
Info
Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska
Ordspråk
(3392498 st)
Sök
Kategorier
(4672 st)
Sök
Källor
(278583 st)
Sök
Bilder
(4592 st)
Född
(10504 st)
Dog
(3320 st)
Datum
(9524 st)
Länder
(28255 st)
Definitioner
(1855 st)
Idiom
(4439 st)
Latinska Citat
(669 st)
Längder
Topplistor
(6 st)
Ordspråksmusik
(20 st)
Statistik
Leta
i ordspråken
hos källorna
i kategorierna
överallt
Denna sidan visar ordspråk som liknar "Vi har ingen möjligheter att göra några ändringar idag för att få igenom mer trafik. Arbetet inne i tunneln är igång.".
Här har vi samlat citat sedan 1990!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!
Här har vi samlat citat sedan 1990!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!