Det finns skäl till ordspråk

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Det finns skäl till inställningen som flygbolaget uppenbarligen inte kan lastas för, som väder och vind, har bolaget generellt sett inte ansvar för att betala kompensation. Tekniska fel eller brist pÃ¥ bemanning pÃ¥ grund av exempelvis sjukdom, kan verka vara bolagets ansvar, men det är Transportklagenämnden för flyg som avgör. (2 jul 2016, när hon understryker vad passagerare har rätt till när planet ställs in.)
no Er det Ã¥rsaker til innstillingen som flyselskapet Ã¥penbart ikke kan lastes for, som vær og vind, har generelt selskapet ikke ansvar for Ã¥ utbetale kompensasjon. Tekniske feil eller mangel pÃ¥ bemanning grunnet eksempelvis sykdom, kan synes Ã¥ være selskapets ansvar, men det er det Transportklagenemnda for fly som avgjør. (2 jul 2016, da hun understreker hva passasjerer har krav pÃ¥ nÃ¥r flyet blir innstilt.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Om ditt flyg inte gÃ¥r pÃ¥ grund av strejk, kan det bland annat bli lÃ¥ng väntetid och förseningar. DÃ¥ har flygbolaget ansvar för att ta hand om dig, och du har rätt pÃ¥ mat, dryck och tak över huvudet om väntetiden drar över natten. (11 sep 2017, flybolaget flyger inte pÃ¥ grund av strejk)
no Hvis flyet ditt ikke gÃ¥r pÃ¥ grunn av streik, kan det blant annet bli lang ventetid og forsinkelser. Da har flyselskapet ansvar for Ã¥ ta vare pÃ¥ deg, og du har krav pÃ¥ mat, drikke og tak over hodet hvis ventetiden drøyer over natten. (11 sep 2017, da flyselskapet ikke flyr pÃ¥ grunn av streik)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Om man inte fÃ¥r sina rättigheter uppfyllda, bör man klaga till flygbolaget och eventuellt till Transportklagenämnden om man inte fÃ¥r gehör hos flygbolaget. (3 jun 2022, i en artikel om undersökningen mot SAS.)
no FÃ¥r man ikke rettighetene sine oppfylt, bør man klage til flyselskapet og eventuelt til Transportklagenemnda om man ikke fÃ¥r gehør hos flyselskapet. (3 jun 2022, i en artikkel om undersøkelsen mot SAS.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Om Norwegian inte har ansvar för inställningarna, kan konsumenten hamna med att sitta kvar med räkningarna. Oväder och strejk brukar undanta ett flygbolag frÃ¥n ansvar, men annars krävs det mycket för att bolaget inte ska behöva betala. (4 jul 2016, när det gäller ansvaret för ersättning till passagerarna efter avbokningar.)
no Hvis Norwegian ikke har ansvar for kanselleringene, kan forbrukeren ende opp med Ã¥ sitte igjen med regningene. Uvær og streik bruker Ã¥ unnta et flyselskap fra ansvar, men ellers skal det mye til for at selskapet ikke mÃ¥ betale. (4 jul 2016, nÃ¥r det gjelder ansvaret for erstatning til passasjerene etter kanselleringer.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Rent generellt sÃ¥ är det sÃ¥ att där vi har ett ansvar sÃ¥ tar vi ett ansvar men det är inte klargjort i det här fallet sÃ¥ därför mÃ¥ste vi vänta pÃ¥ ansvarsutredningen. Det är Länsstyrelsens ansvar att ta reda pÃ¥ vem eller vilka som har ansvaret men det har inte gjorts än. (12 jun 2012, när länsstyrelsen vill bärga gifttunnor i Sundsvallsbukten)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! De största hoten mot privatekonomin är svÃ¥ra att förutse och gardera sig mot. Det handlar exempelvis om lÃ¥ngvarig sjukdom, arbetslöshet eller skilsmässa. Men även om inkomsterna skulle sjunka av nÃ¥got av ovanstÃ¥ende skäl brukar de flesta kunna bo kvar som förut. Svenskar är generellt extremt noga med att betala sina bolÃ¥n. (6 okt 2015, i en intervju i artikeln)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Om de inte kan det, sÃ¥ ska de se till med förtäring och övernattning. Du har rätt att själv boka ett annat flygplan om flygbolaget inte kan fÃ¥ dig hem. I sÃ¥ fall ska bolaget betala. Men prata med flygbolaget innan du bokar ett flygplan hem. (25 feb 2020, upplyser vad man har rätt till om flygbolaget inte kan fÃ¥ dig hem.)
dk Hvis de ikke kan det, sÃ¥ skal de sørge for forplejning og overnatning. Du er berettiget til selv at bestille et andet fly, hvis flyselskabet ikke kan fÃ¥ dig hjem. Det skal selskabet i sÃ¥ fald betale. Men tal med flyselskabet, før du bestiller et fly hjem. (25 feb 2020, uddyder hvad man har ret til, hvis flyselskabet ikke kan fÃ¥ dig hjem.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Det finns dock möjlighet att göra undantag frÃ¥n försörjningskravet i vissa fall, bl.a. om det föreligger särskilda skäl. Bedömningen ska göras utifrÃ¥n omständigheterna i det enskilda fallet. I förarbetena till utlänningslagen nämns bl.a. att en person som har en mer lÃ¥ngvarig nedsättning av arbetsförmÃ¥gan pÃ¥ grund av sjukdom eller annan nedsättning av den fysiska eller psykiska prestationsförmÃ¥gan kan ha svÃ¥rt att uppfylla försörjningskravet. Det är Migrationsverket och domstolarna som avgör vad som i det enskilda fallet kan vara särskilda skäl. (9 maj 2022, svaret kom i ett mejl frÃ¥n Ygemans pressekreterare efter att en intervju avböjts.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Vi är tvungna att vara där mentalt. Och det är var och ens ansvar. Det är inte mitt ansvar eller nÃ¥gon annans i tränarstabens ansvar. Det är deras förbannade ansvar. Det är bara elva av er som fÃ¥r starta, och dÃ¥ mÃ¥ste ni fan vara där. (4 sep 2021, innan 2-0-segern mot Lettland)
no Vi er nødt til Ã¥ være der mentalt. Og det er hver enkelt av deres ansvar. Det er ikke mitt ansvar eller noen andre i trenerteamets ansvar. Det er deres forbannede ansvar. Det er kun elleve av dere som fÃ¥r starte, og da mÃ¥ dere f*** meg være der. (4 sep 2021, før 2-0-seieren over Latvia)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Vi har en del vägar stängda, bÃ¥de pÃ¥ grund av dÃ¥ligt väder och skredförebyggande skäl. Det är övergÃ¥ng till mildare väder med regn och ökande vind. Det kan skapa utmaningar för dagen och de kommande dagarna. (13 jan 2025, 22 januari 2024, till NRK)
no Vi har en god del veier stengt, bÃ¥de pÃ¥ grunn av uvær og skredforebyggende Ã¥rsaker. Det er overgang til mildere vær med regn og økende vind. Det kan skape utfordring for dagen, og de kommende dagene. (13 jan 2025, 22. januar 2024, til NRK)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Vi har uppträtt professionellt genom hela processen. Vi har byggt upp bolagets rykte igen – helt uppenbarligen fanns det problem innan jag anlände till bolaget. Vi har respekterat myndigheterna som vi haft att göra med, men jag tycker inte de bemött oss med samma respekt. Det finns en total brist pÃ¥ förstÃ¥else för att vi som offentligt bolag hela tiden varit engagerade i projektet och har investerat ansenliga summor, det struntar man bara i. (1 dec 2017, nyhetsartikel om Kurt Budges Ã¥sikter om Länsstyrelsens yttrande om gruvdrift i Kallak)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Det är uppenbarligen olyckligt att lagherrarna inte kunde finna till vÃ¥r fördel, pÃ¥ grund av tekniska juridiska skäl.
en Ergonomi är Melina Tufvessons expertomrÃ¥de. It is obviously unfortunate that the Law Lords could not find in our favor, for technical legal reasons,

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Jag är ansvarig utgivare och hanterar det ansvar som följer därigenom. NÃ¥got annat ansvar finns det inte skäl till att blanda in i saken. Självklart pillar jag inte i produktionen om den ligger inom lagens rÃ¥märken. (15 nov 2019, i ett brev till SVT:s Kulturnyheter efter kritik frÃ¥n anhöriga till brottsoffer.)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! De säger ju ocksÃ¥ indirekt eller direkt att de känner att de har ett ansvar. Det ansvar kunde de ju ta fullt ut och se till att samhället inte kommer att betala för upprättningen efter deras verksamhet. (29 jul 2025, i en nyhetsartikel om ansvaret för jordskredet vid Nordic Waste i Ølst)
dk SÃ¥ siger de jo ogsÃ¥ indirekte eller direkte, at de føler, at de har et ansvar. Det ansvar kunne de jo tage at tage fuldt ud, og sikre at samfundet ikke kommer til at betale for oprydningen efter deres virksomhed. (29 jul 2025, i nyhedsartikel om ansvaret for jordskreddet ved Nordic Waste i Ølst)

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Denna ärendet handlar om att Økokrim anser att Bøckmann skulle ha ansökt om konkurs i det aktuella bolaget tidigare än vad han gjorde. Det är ett faktum att han pÃ¥ bolagets vägnar ansökte om konkurs när han insÃ¥g att det inte fanns grund för fortsatt drift pÃ¥ grund av Coronapandemin som drabbade bolaget hÃ¥rt i mars 2020. (26 maj 2023, genom sin försvarare Trond Karlsen)
no Denne saken handler om at Økokrim mener at Bøckmann skulle ha begjært oppbud i det aktuelle selskapet pÃ¥ et tidligere tidspunkt enn det han gjorde. Det er et faktum at han pÃ¥ vegne av selskapet begjærte oppbud nÃ¥r han innsÃ¥ at det ikke var grunnlag for videre drift pga Corona-pandemien som traff selskapet hardt i mars 2020. (26 maj 2023, gjennom sin forsvarer Trond Karlsen)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Denna sidan visar ordspråk som liknar "Det finns skäl till inställningen som flygbolaget uppenbarligen inte kan lastas för, som väder och vind, har bolaget generellt sett inte ansvar för att betala kompensation. Tekniska fel eller brist på bemanning på grund av exempelvis sjukdom, kan verka vara bolagets ansvar, men det är Transportklagenämnden för flyg som avgör.".


Här har vi samlat ordspråk i 13062 dagar!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Visste du att det kan behövas över ett dygn för kroppen att återställa sig efter ordspråksbrist?

www.livet.se/ord






Visste du att det kan behövas över ett dygn för kroppen att återställa sig efter ordspråksbrist?

www.livet.se/ord