Kjetil Strand

Kjetil Strand - Arbeider ved Statens Vegvesen
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Det betyder att vi måste hitta en lösning som täcker behovet av den trafiken. En lång tunnel kan vara en tunnel för mycket få. (10 jun 2014, när han pratar om planeringsarbetet med Møreaksen.)
no Det betyr at vi må finne ei løysing som dekker behovet for den trafikken. Ein lang tunnel vil kunne vere ein tunnel for veldig få. (10 jun 2014, når han snakker om planarbeidet med Møreaksen.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Det betyder att vi måste (=plikt, tvungen) hitta (=påträffa, upptäcka, upptäckt, finna, lokalisera) en (=någon) lösning (=utväg, svar, resolution, facit, solution) som (=såsom) täcker behovet av (=avbruten, från, bruten) den trafiken. En (=någon) lång (=högrest, utdragen, reslig) tunnel kan (=har kunskap i) vara (=finnas till, befinna sig, finnas, produkt, är) en (=någon) tunnel för (=ty, förut, stäv) mycket (=många, väldig, kopiöst, massor, innerligt) få. (=lite, ringa, erhålla)



Översatt till rövarspråket:

 Dodetot bobetotydoderor atottot vovi momåsostote hohitottota enon lolösosnoninongog sosomom totäcockokeror bobehohovovetot avov dodenon totrorafofikokenon. Enon lolånongog totunonnonelol kokanon vovarora enon totunonnonelol foföror momycockoketot fofå. (10 jun 2014, när han pratar om planeringsarbetet med Møreaksen.)

Baklänges:

 åf tekcym röf lennut ne arav nak lennut gnål nE .nekifart ned va tevoheb rekcät mos gninsöl ne attih etsåm iv tta redyteb teD. (10 jun 2014, när han pratar om planeringsarbetet med Møreaksen.)

SMS-svenska:

 Dt BtyDr att vi måsT hitta 1 lösning som täckR BhoVt av d1 trafik1.1 lång tunnL kan vara 1 tunnL för mycket få. (10 jun 2014, när han pratar om planeringsarbetet med Møreaksen.)

Fler ordspråk av Kjetil Strand




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Beräkningen för en kort tunnel är mycket osäker, och den kan bli en del dyrare. En kort tunnel kommer också att ge högre drifts- och underhållskostnader. Vi riskerar att om rödgröna majoriteten röstar för en kort tunnel, så får vi till slut en kort tunnel som är lika kostsam som en lång. (22 maj 2012, under diskussionen om tunneln till Veitastrond.)
no Kalkylen for ein kort tunnel er veldig usikker, og den kan bli ein del dyrare. Ein kort tunnel vil også gje større drifts- og vedlikehaldskostnader. Vi kan risikere at dersom raudgrønt fleirtal går for kort tunnel, så får vi etter kvart ein kort tunnel som er oppe i same kostnad som ein lang. (22 maj 2012, under diskusjonen om tunnelen til Veitastrond.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi ser att en väg i dagen är krävande. Hade det varit möjligt att få en lösning med tunnel så hade vi valt det. Vägverket har dragit några slutsatser. Trafikproblemmen är främst lokala. Bygger vi tunnel så löser vi inte dessa problem. Så har vi det ekonomiska som gör det omöjligt att bygga tunnel. (7 nov 2017, under ett förmannamöte i Molde)
no Vi ser at en veg i dagen er krevende. Hadde det vært mulig å få en løsning med tunnel så hadde vi valgt det. Statens vegvesen har trukket noen konklusjoner. Trafikkproblemene er først og fremst lokale. Bygger vi tunnel så løser vi ikke disse problemene. Så har vi det økonomiske som gjør det umulig å bygge tunnel. (7 nov 2017, under et formannskapsmøte i Molde)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är alltid dramatiskt med en brand i en tunnel. Man vet att en tunnel har två öppningar, och man måste komma ut genom en av dem. Det är dramatiskt när det händer inne i en tunnel. (20 jun 2016, efter tunnelbranden i Manghildskartunneln)
no Det er alltid dramatisk med ein brann i ein tunnel. Ein veit at ein tunnel har to opningar, og ein må kome seg ut ein av dei. Det er dramatisk når det skjer inne i ein tunnel. (20 jun 2016, etter tunnelbrannen i Manghildskartunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är helt enkelt tragiskt. Nu har de gjort klar en regleringsplan för en lång tunnel. Om de ska ha en kort tunnel måste de göra en ny regleringsplan. Det drar bara ut hela processen med ett år. (18 maj 2012, när länsstyrelsen föreslår en kortare tunnel på 650 meter istället för den ursprungliga planen på 1460 meter.)
no Det er rett og slett tragisk. No har dei laga ferdig ein reguleringsplan for ein lang tunnel. Skal dei til med ein kort tunnel må dei lage ein ny reguleringsplan. Berre det utset det heile med eitt år. (18 maj 2012, når fylkesrådmannen foreslår en kortere tunnel på 650 meter i stedet for den opprinnelige planen på 1460 meter.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vår optimala lösning är att få spårvagnen i tunnel och att man skapar en stadsmiljö-tunnel som kan ta genomfartstrafiken bort från stadens gator, säger Martin Smith-Sivertsen (H). (13 apr 2016, efter att majoriteten i miljö- och stadsutvecklingskommittén beslutade att göra Bryggen bilfri.)
no Vår optimale løsning er å få Bybanen i tunnel, og at man lager en bymiljøtunnel som kan ta gjennomgangstrafikken bort fra sentrumsgatene, sier Martin Smith-Sivertsen (H). (13 apr 2016, etter at flertallet i miljø- og byutviklingskomiteen vedtok å gjøre Bryggen bilfri.")


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Barnslighet är både skattebefriat och gratis!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



När det blåser kallt är ordspråk ballt.

www.livet.se/ord






När det blåser kallt är ordspråk ballt.

www.livet.se/ord