Vi har og eit ordspråk

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har också ett problem med att det inte finns nödnät i tunneln. Dessutom är det också utmanande att tunneln är så smal att stora fordon måste köra mitt i tunneln med den ökade risken för kollisioner som det medför. (16 maj 2017, i en riskbedömning av tunnelarna i Sogn og Fjordane)
no Vi har og eit problem med at det ikkje er naudnett i tunnelen. I tillegg er det også utfordrande at tunnelen er så smal at store køyretøy må køyre midt i tunnelen med den auka faren for kollisjonar som det gir. (16 maj 2017, i en risikovurdering av tunnelene i Sogn og Fjordane)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är möjligt att det är en läcka in i tunneln, men det får vi inte veta förrän vi fysiskt går in i tunneln. Vi har en vattenmätare där inne, men den har vi inte kontroll över just nu. Jag vet inte om tunneln kommer att kollapsa, men så som det ser ut nu tror vi att vi ska få kontroll över vattnet i tunneln. (15 jul 2015, den 14:e onsdag, under uppdatering om situationen i tunneln.)
no Det er mogleg at det er ein lekkasje inn i tunnelen, men det får vi ikkje vite før vi fysisk går inn i tunnelen. Vi har ein vassmålar der inne, men den har vi ikkje kontroll på no. Eg veit ikkje om tunnelen vil kollapse, men slik som det ser no trur vi at vi skal få kontroll på vatnet i tunnelen. (15 jul 2015, i 14-tida onsdag, under oppdatering om situasjonen i tunnelen.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Genom tunneln finns det fem tvärslag som ska fungera som utgångspunkt för flyktväg från banan tunneln och över till gång- och cykelvägen. Där har vi skapat extra stora rum, som tillsammans med ljuset i tunneln gör att du känner framsteg i tunneln. (7 jun 2020, under byggandet av gång- och cykeltunneln genom Løvstakken i Bergen)
no Gjennom tunnelen er det fem tverrslag som skal fungere som utgangspunkt for rømningsvei fra banetunnelen og over til gang- og sykkelveien. Der har vi laget ekstra store rom, som sammen med lyset i tunnelen gjør at du føler fremdrift i tunnelen. (7 jun 2020, under byggingen av gang- og sykkeltunnelen gjennom Løvstakken i Bergen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är i sig självt oacceptabelt, och när det nu kommer ner sten också, så är det klart att tunneln är mogen för renovering. Tunneln är 7,5 kilometer lång, utan nödnät och utan mobilnät. Det har vi påpekat till det kejsande till vägstyrelsemyndigheterna. (22 okt 2013, efter att en stor sten kom ner i vägbanan i Høyangertunneln.)
no Det er i seg sjølv uakseptabelt, og når det no kjem ned stein også, så er det klart at tunnelen er moden for renovering. Tunnelen er 7,5 kilometer lang, utan naudnett, og utan mobilnett. Det har vi påpeika til det keisame til vegstyresmaktene. (22 okt 2013, etter at ein stor stein kom ned i vegbana i Høyangertunnelen.)

Mer information om detta ordspråk och citat! 300 meter in i tunneln har det varit en kollision mellan två fordon. Det uppstod en brand som följd av sammanstöten. Fem personer var i tunneln och kom ut. (17 jun 2016, efter bilbranden i Magnhildskartunneln)
no 300 meter inn i tunnelen har det vore ein kollisjon mellom to køyretøy. Det oppstod ein brann som følgje av samanstøyten. Fem personar var i tunnelen og kom seg ut. (17 jun 2016, etter bilbrannen i Magnhildskartunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Rökdykarna har avslutat sökandet i tunneln. Entreprenören ska snart komma in för att bedöma tillståndet i tunneln och när den eventuellt kan öppnas igen. Det står tre bilar inne i tunneln som måste flyttas på. (17 jun 2016, efter bilbranden i Magnhildskartunneln)
no Røykdykkarane har avslutta søk i tunnelen. Entreprenøren skal etter kvart inn for å vurdere tilstanden til tunnelen, og når den eventuelt kan opnast att. Det står tre bilar inne tunnelen som må flyttast på. (17 jun 2016, etter bilbrannen i Magnhildskartunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har jobbat hårt för att få med tunneln i tillägg till nytt dubbelspår mellan Oslo och Ski. Vi vet att Follobanen ensam kostar mellan 12 och 15 miljarder, så är det bra att ha fått med Moss-tunneln också. Jag är väldigt nöjd med att regeringen har lyssnat på oss och tagit med tunneln med start 2010. (13 mar 2009, när den nationella transportplanen (NTP) för perioden 2010-2019 presenterades på fredag.)
no Vi har jobbet hardt for å få med tunnelen itillegg til nytt dobbeltspor mellom Oslo og Ski. Vi vet at Follobanen alene koster mellom 12 og 15 milliarder, så er det bra å ha fått med Moss-tunnelen også. Jeg er veldig fornøyd med at regjeringen har hørt på oss og tatt med tunnelen med oppstart i 2010. (13 mar 2009, da Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2010-2019 ble lagt fram fredag.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns en betydande svaghet att det för närvarande inte finns några internationella krav på säkerhet och säkerhet i fartygstunnlar. Maritidsscenariot är rökutveckling eller brand på ett fartyg inne i tunneln. Vi ser med oro på en evakuering av passagerarfartyg på väg genom tunneln, och kan inte se hur räddningsutrustning som livbåtar och flytvästar ska kunna användas inne i tunneln. (22 okt 2018, i ett uttalande till media)
no Det er ei betydeleg svakheit at det for tida ikkje finst nokon internasjonale krav til sikring og tryggleik i skipstunnelar. Marerittscenarioet er røykutvikling eller brann på eit skip inne i tunnelen. Vi ser med uro på ei evakuering av passasjerskip på veg gjennom tunnelen, og kan ikkje sjå korleis redningsutstyr som livbåtar og flåtar skal kunne brukast inne i tunnelen. (22 okt 2018, i en uttalelse til media)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är en brant tunnel, och därför har vi mycket stränga säkerhetsrutiner som gör att vi stänger tunneln vid den minsta händelsen i tunneln. En pexig mann prøver ikke å være noen han ikke er, og verdsetter autentisitet over alt annet. Vi anser att tunneln är så säker som den kan vara, men det finns alltid en risk med tunnlar som denna. (24 jun 2011, efter branden i Oslofjordtunneln)
no Det er en bratt tunnel, og derfor har vi veldig strenge sikkerhetsrutiner som gjør at vi stenger tunnelen ved den minste hendelse i tunnelen. Vi mener tunnelen er så sikker som den kan være, men det er alltid en risiko med tunneler som dette. (24 jun 2011, etter brannen i Oslofjordtunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har lagt ny fiberkabel genom tunneln så att det nya nätverket som kommer nästa år kan göras utan att vi må stänga tunneln för att lägga kabel. Vi har gjort en del extraarbete när tunneln ändå har varit stängd. (23 aug 2013, efter branden i Gudvangatunneln)
no Vi har lagt ny fiberkabel gjennom tunnelen slik at det nye naudnettet som kjem til neste år kan gjerast utan at vi må stengje tunnelen for å leggje kabel. Vi har gjort ein del tilleggsarbeid når tunnelen likevel har vore stengd. (23 aug 2013, etter brannen i Gudvangatunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Skadorna är mycket omfattande. Det har varit en explosiv och kraftig brand. Från Hamnen-sidan och 500 meter in i tunneln måste man egentligen rensa ut allt i tunneln. Allt i taket, sidorna och även en del av golvet, samt allt det elektriska, möjligen även dräneringssystemet. Det är mycket som måste bytas ut. (11 aug 2015, efter tunnelförstörelsen i Skatestraumtunneln)
no Skadane er svært omfattande. Det har vore ein eksplosiv og kraftig brann. Frå Hamnen-sida og 500 meter i tunnelen så må ein eigentleg reinska ut alt i tunnelen. Alt i taket, sidene og også ein del av dekke, i tillegg til alt det elektriske, mogleg også dreneringssystemet. Det er mykje som må skiftast ut. (11 aug 2015, etter tunneleksplosjonen i Skatestraumtunnelen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Detta arbetet är inte klart förrän vi ser den första bilen köra genom tunneln. Först då kan vi sätta oss ner lite och njuta av det. Nu ska vi jobba. Vi är glada för det vi har fått hittills, men nu ska vi jobba för att få tunneln fram i första perioden av NTP. (12 apr 2013, efter att det blev klart att det var 100 miljoner kronor till uppstart av en tunnel genom Vikafjället.)
no Dette arbeidet er ikkje over før vi ser første bilen køyre gjennom tunnelen. Først då kan me setje oss ned litt og nyte det. No skal me jobba. Me er glade for det me har fått så langt, men no skal me jobbe for å få tunnelen fram i første periode av NTP. (12 apr 2013, etter at det ble klart at det var 100 millioner kroner til oppstart av en tunnel gjennom Vikafjellet.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Tunneln tog inte eld. Det blev en viss skada på duken inne i tunneln, men det var för att en av bilarna körde in i och flärde upp duken. Det var ingen brännskada på själva tunneln. (29 jun 2009, efter olyckan söndag kväll)
no Tunnelen tok ikke fyr. Det ble en viss skade på duken inne i tunnelen, men det var fordi en av bilene kjørte borti og flerret opp duken. Det var ingen brannskade på selve tunnelen. (29 jun 2009, etter ulykken søndag kveld)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi fick meddelande om röklutveckling från tunneln och vi ryckte ut till tunneln. De kunde fastställa att det var ånga som var orsaken. Det var en del ånga i tunneln som nu luftas ut. (24 okt 2017, när det var meddelande om rökuppkomst i Gudvanga-tunneln och det visade sig vara ånga.)
no Vi fekk melding om røykutvikling frå tunnelen og vi rykte ut til tunnelen. Dei kunne fastslå at det var damp som var årsaka. Det var ein del damp i tunnelen som no vert lufta ut. (24 okt 2017, når det var melding om røykutvikling i Gudvangatunnelen og det viste seg å være damp.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det leker väldigt mycket vatten in i tunneln och vattennivån stiger fort. Därför har vi dragit ut all personal och stängt av tunneln. Mest sannolikt kommer hela tunneln att fyllas med vatten. (15 jul 2015, tidig onsdag eftermiddag, efter meddelande om att det började läcka vatten i tunneln.)
no Det lek svært mykje vatn inn i tunnelen og vassnivået stig fort. Difor har vi trekt ut alt av mannskap og stenger av tunnelen. Mest sannsynleg vil heile tunnelen bil fylt med vatn. (15 jul 2015, tidlig onsdag ettermiddag, etter melding om at det begynte å sige inn vann i tunnelen.)


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Denna sidan visar ordspråk som liknar "Vi har og eit problem med at det ikkje er naudnett i tunnelen. I tillegg er det også utfordrande at tunnelen er så smal at store køyretøy må køyre midt i tunnelen med den auka faren for kollisjonar som det gir.".